Σάββατο 3 Δεκέμβριος 2016 Βρείτε μας στο FacebookΒρείτε μας στο GooglePlus

Γιατί η «Νήσος» είναι ….Νήσος

IMG_1917[1]

 

Του Γ. Λακόπουλου

20160714_161810[1]

Χωρίς καμιά προσθήκη «ξένων» στοιχείων απολήγει σε ένα γευστικό αποτέλεσμα που δεν «ξεδιψάει» τον καταναλωτή – καθώς σε θερμοκρασία δωματίου είναι καλύτερη – αλλά τον ταξιδεύει στο Αιγαίο, παρακινεί τη φαντασία του να φτάσει ως εκεί που θα συναντήσει τα αρώματα της φύσης και την ψυχή της γεύσης.

Μια ζυθοποιία από ένα νησί των Κυκλάδων μεταξύ των νικητών σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό μπύρας στη Γερμανία με 1600 συμμετοχές; Εδώ κάτι συμβαίνει. Η Ελληνική μπύρα, η «Νήσος» Pilsner, πήρε ένα από τα πρώτα βραβεία – για την ακρίβεια το αργυρό μετάλλιο – στον διαγωνισμό «European Beer Star». Από πλευράς κύρους είναι η πιο σημαντική διάκριση που απέσπασε ποτέ μπύρα ελληνικής παραγωγής.

Η ομάδα που παράγει τη Νήσο έβαλε τη χώρα στον παγκόσμιο χάρτη με τις κορυφαίες μπύρες. Δεύτερη μπύρα στον κόσμο. Εθνικός πρωταθλητισμός διεθνούς απήχησης. Το βραβείο δεν αποτυπώνεται πλέον απλώς στη συσκευασία της μπύρας. Αποτυπώνει και τα επιτεύγματα της ελληνικής επιχειρηματικότητας που οδηγεί, χάρη στην πυξίδα κάποιων ανθρώπων, στη δημιουργία προϊόντων, θέσεων εργασίας και φήμης.

Το εγχείρημα είναι σαν ιδιαίτερο start up και εκτινάχθηκε σε εντυπωσιακά σύντομο διάστημα σε επικερδή δραστηριότητα που δεν στηρίζεται στα κλασικά εμπορικά δεδομένα, αλλά πρωτίστως στην ικανότητα των εμπνευστών του να δημιουργούν μέσα στην κρίση και κόντρα στην κρίση.

Να υπερβαίνουν τις αντιξοότητες που δημιουργεί η κρίση με εργαλείο το ίδιο το προϊόν τους και την επίδραση που δέχεται από τον χώρο, το περιβάλλον, την παράδοση και ταυτόχρονα από την εξέλιξη, τη διεθνοποίηση των στάνταρτ και την πρόκληση του ανταγωνισμού.

Η μπύρα Νήσος είναι αυτή που είναι γιατί παράγεται στις Κυκλάδες- ίσως κάπου αλλού θα ήταν κάτι διαφορετικό. Είναι ένα προϊόν-πρεσβευτής της χώρας γιατί η «ιδεολογία» της παραγωγής της συνδέεται με τον πολιτισμό της Τήνου -που ελκύει σπουδαίους καλλιτέχνες όταν δεν τους αναδεικνύει- και με την πλούσια γαστρονομική κουλτούρα του νησιού.

Είναι κορυφαία στη γεύση, στην απόλαυση και στην…. κατανάλωση, κατά τον τρόπο που έλεγε ο Βασίλης Αυλωνίτης στο παλιό ελληνικό κινηματογράφο: Γιατί η Νήσος είναι Νήσος.

Οι διακρίσεις που αποσπά και η προτίμηση των καταναλωτών όπου Γης, συμπυκνώνουν την επιτυχία δυο επιτυχημένων.

IMG_1910[1]

Στη γεύση της μπύρας Νήσος ενσωματώνονται το Αιγαίο, το κυκλαδίτικο μελτέμι, η ελληνική θάλασσα και η επιμονή των δημιουργών της να αποδείξουν ότι στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν τα πάντα με μεράκι και επαγγελματισμό ταυτόχρονα.

Ο Αλέξανδρος Κουρής -με εντυπωσιακή σταδιοδρομία στη διαφήμιση και μάρκετινγκ, με συμβουλευτική εμπειρία τον τουρισμό και τα τρόφιμα – και η Μάγια Τσόκλη, αγαπημένη των εραστών της ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας – μ’ ένα σύντομο πέρασμα από την πολιτική- έκτισαν το θαύμα της μπίρας Νήσος στην Τήνο με έμπνευση, μεθοδικότητας και πάθους γι’ αυτό που κάνουν- αλλά και ρίσκο.

Η διαδικασία είναι κάτι περισσότερο από παραγωγή, είναι μαγεία. Η άλεση, η εκχύλιση, η διήθηση, ο βρασμός, η ζύμωση, η ωρίμανση, το φιλτράρισμα και η εμφιάλωση είναι φάσεις μιας διαδικασίας σεβασμού των φυσικών κανόνων.

Χωρίς καμιά προσθήκη «ξένων» στοιχείων απολήγει σε ένα γευστικό αποτέλεσμα που δεν «ξεδιψάει» τον καταναλωτή – καθώς σε θερμοκρασία δωματίου είναι καλύτερη – αλλά τον ταξιδεύει στο Αιγαίο, παρακινεί τη φαντασία του να φτάσει ως εκεί που θα συναντήσει τα αρώματα της φύσης και την ψυχή της γεύσης.

Μέσα σε πέντε χρόνια ένα γιγαντιαίο κύμα από εκατομμύρια μπουκάλια απλώνεται σε όλον τον κόσμο. Σε κάθε μπουκάλι εκτός από το ποιοτικό προϊόν υπάρχει και ένα μήνυμα από τον Αλέξανδρο και τη Μάγια για τις δυνατότητες Ελλάδας και των ανθρώπων της.IMG_1911[1]

Η Ελληνική αγορά είναι πλέον μικρή για τη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων και ήδη η Νήσος εδραιώνεται στη διεθνή αγορά της μπίρας craft με αυτοπεποίθηση και υπερηφάνεια για την προέλευση της.

Το παλιό μοντέλο της μικρής επαρχιακής πόλης στην Κεντρική ή τη Βόρεια Ευρώπη που γίνεται διεθνές brand name και παγκόσμιο σημείο αναφοράς για το προϊόν της, εδραιώνεται στην Τήνο- κατά το πρότυπο του Ενταμ στην Ολλανδία, του Κονιάκ στη Γαλλία, του KostaBoda στη Σουηδία.

Στη γεύση της μπύρας Νήσος ενσωματώνονται το Αιγαίο, το κυκλαδίτικο μελτέμι, η ελληνική θάλασσα και η επιμονή των δημιουργών της να αποδείξουν ότι στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν τα πάντα με μεράκι και επαγγελματισμό ταυτόχρονα.

Ένα παλιό παραδοσιακό κτίριο που είχε λειτουργήσει περιστασιακά και ως ταβέρνα μετατράπηκε με αρτιότητα σε βιομηχανικό χώρο για να παραχθεί ένα προϊόν με αρχική πρώτη ύλη τη … θέα στα γύρω ελληνικά νησιά.

Το επεξεργασμένο νερό, η βιολογική βύνη και ο  λυκίσκος ακολούθησαν. Η σύγχρονη τεχνολογική υποδομή δίνει αποτέλεσμα χωρίς παστερίωση -και συνεπώς με όλα τα αρώματα των συστατικών -να το πιεις στο ποτήρι.

Ο Αλέξανδρος και η Μάγια δεν είναι Τηνιακοί- παρ’ ότι ο Κώστας Τσόκλης είναι εδώ και τρεις δεκαετίες ενταγμένος, με το Μουσείο του, στη μυθολογία της τέχνης του νησιού και η Μάγια το αναδεικνύει με το εξαίρετο περιοδικό –λεύκωμα «Τάμα» που επιμελείται.

Μπορεί να είναι η «εντοπιότητα εξ έρωτος» , κατά τον χαρακτηρισμό της Τσόκλη, που έκανε τους δημιουργούς να συμπεριλάβουν στο σχεδιασμό της μπύρας και πολιτισμικά κριτήρια. Από την αρχιτεκτονική της μονάδας μέχρι την προβολή του προϊόντος. Άλλωστε, όπως λέει ο Κουρής «το τρίπτυχο Φύση-Τέχνη-Γεύση, μπορεί να συγκροτήσει ένα σχέδιο ανάπτυξης».

LinkedIn