Ντόρα Μπακογιάννη: Ο Κάιν και η …Άβελ

Του Γ. Λακόπουλου

ΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-150x150 (1)
Το φθινόπωρο του 2009 η Ντόρα Μπακογιάννη είχε τη ΝΔ στο τσεπάκι της. Μετά από μια επιτυχημένη συνεργασία με τον Κ. Καραμανλή, ως υπουργός Εξωτερικών του, προέβαλε ως φυσική του διάδοχός και στο επικείμενο συνέδριο θα έπαιρνε τη συντριπτική πλειοψηφία των συνέδρων.

Τότε μπήκε στη μέση το φάντασμα του Θησέα. Λίγοι ξέρουν αυτή την ιστορία. Όταν έγινε δήμαρχος ξήλωσε, ως κακόγουστο, το άγαλμα του Θησέα που είχε εγκαταστήσει στο Σύνταγμα ο Δημήτρης Αβραμόπουλος. Δεν υπάρχει χειρότερος τρόπος για να κάνεις εχθρό τον σημερινό επίτροπο.

Ο Αβραμόπουλος δεν αποσύρθηκε απλώς από την κούρσα ρίχνοντας το βάρος του υπέρ του Σαμαρά, αλλά έριξε και μια πεπονόφλουδα, την οποία η Ντόρα πάτησε: εκλογή αρχηγού από τη βάση α λα ΠΑΣΟΚ.

Από υπερβολική αυτοπεποίθηση σήκωσε το γάντι. Και αντί να λειτουργήσει ο θυμός της βάσης κατά του ανθρώπου που έριξε την κυβέρνηση της ΝΔ το 1993 για να ξανάρθει το ΠΑΣΟΚ -και το κράτησε στη εξουσία το 1995 ψηφίζοντας μαζί του πρόεδρο της Δημοκρατίας – λειτούργησαν τα αντιμητσοτακικά σύνδρομα.

Πήγε να σκάσει και με την πρώτη ευκαιρία βγήκε απέναντι. Ψήφισε το Μνημόνιο και καταδίκασε τα Ζάππεια. Σε λιγότερο από δυο χρόνια δικαιώθηκε. Αλλά μια θέση γι’ αυτήν δεν βρέθηκε ποτέ στην κυβέρνηση Σαμαρά -Βενιζέλου. Αντίθετα βρέθηκε για τον αδελφό της που έδειχνε να μην επηρεάζεται από τη οικογενειακή βεντέτα με τον Σαμαρά και συμμάχησε μαζί του.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν την ακολούθησε όταν, μετά τη διαγραφή της,  ίδρυσε το δικό της κόμμα -που δεν τα κατάφερε το Μάιο του 2012. Ούτε χάρηκε ιδιαίτερα για την επιστροφή της στις εκλογές του Ιουνίου. Ανάμεσα στα δυο αδέλφια υπήρχε ήδη χάσμα.

Η Ντόρα σχεδόν ταπεινώθηκε από τον Μεσσήνιο που ανέτρεψε τον πατέρα της. Για δυο χρόνια δεν τη συνάντησε ούτε μια φορά. Και όταν ήλθε η ώρα να ορίσει επίτροπο, οι υποσχέσεις που είχε δώσει στους μεσολαβητές της επιστροφής της δεν τηρήθηκαν. Αντίθετα τη θέση στο κολέγιο των επιτρόπων στο Μπερλεμόντ πήγε ο Αβραμόπουλος.

Το άδοξο τέλος του Σαμαρά έδωσε στην Μπακογιάννη αυτό που περίμενε: το δικαίωμα στη δεύτερη ευκαιρία. Και τότε ήλθε η μαχαιριά: πρόθεση για την ηγεσία της ΝΔ εκδήλωσε και ο Κυριάκος. Οι περισσότεροι μειδιούσαν, αλλά ο πατέρας Μητσοτάκης ήλθε σε δύσκολη θέση όταν ο μικρός ζήτησε αδελφομοιράδια για να τραβήξει ο δρόμο του.

Συμφώνησαν να διεξαχθεί ένα γκάλοπ για να φανεί ποιος από τους δυο είχε περισσότερες πιθανότητες. Το αποτέλεσμα ήταν συντριπτικό υπέρ της Ντόρας που είχε μεγαλύτερο πολιτικό εκτόπισμα και διεθνή κυκλοφορία.

Την ίδια μέρα ο Κυριάκος ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του. Και έβαλε τον επίτιμο να ξεσηκώσει όποιον ήξερε και δεν ήξερε υπέρ του.

Λέγεται ότι εκείνη την περίοδο η Ντόρα όταν μιλούσε για το αδελφό της παρέκαμπτε την αστική της καταγωγή. Πάντως, καθώς η διαδοχή Μεϊμαράκη θεωρήθηκε μεταβατικό στάδιο, η κυρία δεν κατέθεσε υποψηφιότητα. Φυσικά δεν υποστήριξε τον Κυριάκο. Θεώρησε ότι η ώρα για να μοιραστεί πραγματικά η τράπουλα αργούσε.

Η εξέλιξη την απογοήτευσε. Ο αδελφός της θριάμβευσε. Της έδωσε το σκιώδες χαρτοφυλάκιο Εξωτερικών και Άμυνας, αλλά ως εκεί. Ωστόσο στα πρώτα έδρανα της Βουλής η Ντόρα πρωτοστατούσε στη δημιουργία ατμόσφαιρας κατά τις πρώτες αδέξιες εμφανίσεις του Κυριάκου. Μέχρι που ήλθε το επόμενο σοκ. Της υποδείχθηκε να μην κάθεται μπροστά και δίνει την εντύπωση της συνδιοίκησης. Την προεδρία της ΝΔ έχει ο Κυριάκος όχι η οικογένεια Μητσοτάκη.Προέκυψε εν τω μεταξύ η θερινή ανάπαυλα και το θέμα δεν είχε συνέχεια.

Η επιστροφή σε πλήρη κοινοβουλευτική δραστηριότητα θα βρει τα δυο αδέλφια σε κατάσταση … άσπονδης αγάπης.. Ο Κυριάκος, πλήρως απογαλακτισμένος, προσπαθεί να οικοδομήσει το μέλλον του με τους δικούς του ανθρώπους. Η Ντόρα διατηρεί τους μηχανισμούς και την ισχύ της, αλλά δεν ξέρει αν θα μπορέσει ποτέ να τα χρησιμοποιήσει έστω υπέρ του γιου της Κώστα Μπακογιάννη.

Οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα στο Μητσοτακέικο, λένε ότι όσο τρέχουν οι πολιτικές εξελίξεις και φέρνουν κοντά τη στιγμή που θα κριθεί αν μπορεί πράγματι ο Κυριάκος να οδηγήσει τη ΝΔ στην εξουσία, τόσο η σχέση του με τη Ντόρα θα δοκιμάζεται με επεισόδια που παραπέμπουν σε σαπουνόπερα.
Ιδίως αν, όπως φαίνεται, αρχίσουν να παρουσιάζονται επί σκηνής και άλλα πρόσωπα .