Προσοχή! Έκτακτο δελτίο!

Του Γιώργου Μαρκάκη
ΜΑΡΚΑΚΗΣ

Το παλιό ΠΑΡΑΝΟΜΟ κόλπο των διαφημιστικών εταιρειών ξαναεμφανίζεται αυθαίρετα στα ελληνικά ερτζιανά. Για να κεντρίσουν την προσοχή του κόσμου και να πουλήσουν καλά το προϊόν του πελάτη τους, δημιούργησαν και πάλι διαφήμιση που ο εκφωνητής λέει και προειδοποιεί το κοινό:

“ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ”

Και φυσικά αμέσως μετά αρχίζει και περιγράφει τους σφοδρούς ανέμους με την σοβαρή και δέουσα φωνή και προειδοποιεί για κάτι συνταρακτικό και επείγον το οποίο συμβαίνει ‘εδώ και τώρα’ και το οποίο όλοι οι ακροατές πρέπει να λάβουν γνώση και να πράξουν ανάλογα για να προστατευθούν.

Όμως αυτό το έκτακτο δελτίο καιρού είναι μία απάτη. Και μετά από λίγο ο εκφωνητής διαφημίζει την εταιρεία και τα πακέτα της. Εκεί φυσικά ο παραπλανημένος ακροατής καταλαβαίνει ότι δεν πρόκειται για ένα έκτακτο δελτίο θυέλλης αλλά για μια ακόμα διαφήμιση.

ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΈΠΟΝΤΑΝ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΑΠΟ ΚΑΜΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΕΚΤΟΣ Α-ΦΥΣΙΚΑ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ “ΠΛΑΝΗΤΗ ΕΛΛΑΔΑ”, ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΛΕΟΝ ΜΑΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.

Η φάρσα, το τρικ, η παγαποντιά και αυτή η παρανομία έχει επαναληφθεί ξανά στο παρελθόν στα ελληνικά ερζτιανά ακόμα και μέσα από τις ίδιες τις συχνότητες της Δημόσιας Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

“Μπάτε σκύλοι και αλέστε και αλεστικά μη δώστε” .

Πράγματι όποιος θέλει διαφημίζει ό,τι γουστάρει με τον τρόπο που θέλει χωρίς κανείς να παρεμβαίνει για να του υπενθυμίσει ή μάλλον να τον πληροφορήσει, πως υπάρχουν όρια, κανόνες και νόμοι που υποχρεούνται να ακολουθούν οι διαφημιστικές εταιρείες και οι πελάτες τους. Ναι ακόμα και σε αυτόν τον πολυτάραχο τόπο που έχει ανάγκη από τόνωση της εμπορικής κίνησης.

Το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο μήπως είναι ανύπαρκτο στο ρόλο του για να προστατεύσει την ελληνική κοινωνία -αν δεν πρόκειται για κάποια συκοφαντία πολιτικού ή κάτι ανάλογο; Το ίδιο κόλπο έχει γίνει δεκάδες φορές στο παρελθόν μια και όλοι γνωρίζουν πως όταν ακουστεί η λέξη ‘έκτακτο’, όλοι σταματούν τα πάντα , ’παγώνουν’ και το αίμα του σώματος τους ενισχύει τα αυτιά τους και την ακοή τους και σίγουρα όχι το πόδι τους που πατάει το φρένο ή κάποιο εργαλείο.

Θα θέλαμε να μάθουμε τι θα κάνει η ίδια η εταιρεία, που έχει μισθώσει την συγκεκριμένη διαφημιστική εταιρεία για να την διαφημίσει σωστά και πως θα αντιδράσει, αν κάποιος οδηγός στο
δρόμο, στην προσπάθεια του να ακούσει αυτό το έκτακτο ανακοινωθέν που νομίζει πως τον αφορά, χάσει τον έλεγχο του αμαξιού του και τρακάρει ή παρασύρει κάποιο πεζό.

ΕΝΑ ΕΚΤΑΚΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ Ή  ΕΝΑ ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑ  ΑΛΛΗ ΕΚΦΡΑΣΗ Ή ΦΡΆΣΗ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, ΕΠΕΙΓΟΝ ΚΑΙ ΕΚΤΑΚΤΟ ….ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΟΙ ΑΚΡΟΑΤΈΣ  ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ  ΕΓΚΑΙΡΑ, ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΛΗΘΙΝΟ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΕΚΤΑΚΤΟ.

Ο,τιδήποτε άλλο είναι κατάχρηση, παραπλάνηση και κοινωνικά βλαβερό.  Ας σκεφθούμε τι μπορεί να συμβεί την επόμενη φορά που πραγματικά μπορεί να υπάρξει κάτι όντως έκτακτο και σοβαρό και για το οποίο κάποιοι Έλληνες οδηγοί και γενικότερα η ελληνική κοινωνία πρέπει άμεσα να πληροφορηθεί αλλά θα αγνοήσει, νομίζοντας πως πρόκειται για μια ακόμα διαφήμιση όταν θα ακούσει από το ελληνικό ραδιόφωνο.

ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΖΗΤΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ   ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΔΙΚΤYΩΣΗΣ.

γμ

*Ο Γιώργος Μαρκάκης είναι παραγωγός ραδιοφώνου.