Υπόθεση Πολάκη: το «ηθικό πλεονέκτημα», η βία και ο «Αριστερός Υπεράνθρωπος»

Του Νίκου Λακόπουλου

Με τον καλύτερο τρόπο ο Παύλος Πολάκης -και την απαραίτητη φωτό του …Άρη Βελουχιώτη- πόσταρε ένα δικό του επτάλογο για το ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς -που θα μπορούσε να είναι και ο επτάλογος του …Ζορό ή ενός Υπερανθρώπου, Αριστερού, αλλά υπερήφανου για τα …γονίδια του, την καταγωγή και τον τόπο του.

Όλα αυτά μαζί με τις σπουδές, τη «μόρφωση» και την απαραίτητη προϋπόθεση «να έχεις φτάσει ψηλά» -«χωρίς να προσκυνήσεις ή να χρωστάς χάρη σε κανένα μεγαλόσχημο» είναι ο Επτάλογος του Υπερανθρώπου, που είναι Αριστερός -γιατί βοηθάει τους αδύναμους. Που είναι Δυνατός -ο ίδιος δηλαδή δεν είναι Αδύνατος- αφού άλλωστε έχει «φτάσει ψηλά».

Οι αμόρφωτοι δεν έχουν θέση εδώ, ούτε όσοι δεν έχουν τα …σωστά γονίδια και την σωστή καταγωγή -πράγμα που είναι η βάση του ρατσισμού και του φασισμού για άλλους Υπερανθρώπους. Είναι κι αυτοί υπερήφανοι για τις ρίζες τους και ως γνωστόν μάχονται κι αυτοί τους «σάπιους μηχανισμούς του κράτους», τους αστούς και το «σύστημα».

Σηκώνουν το γάντι που τους ρίχνει ο αντίπαλος– με …ανδρισμό- και στηρίζουν το κόμμα τους- το εργατικό, το αντιπλουτοκρατικό που μπορεί να είναι κομμουνιστικό ή εθνικο-σοσιαλιστικό. Για το έθνος και το λαό ο Χίτλερ, για τον Λαό και την Εργατική Τάξη, ο Στάλιν.Για μια διαβολεμένη σύμπτωση έχουν όλοι ….μουστάκι-όπως ο αείμνηστος Πατερούλης που πάνω από όλα εξόντωσε σχεδόν όλους τους κομμουνιστές -που έτυχε να είναι και πρώην σύντροφοί του.

Ποιος είναι τελικά ο Υπεράνθρωπος του Πολάκη που χτυπάει τους εκμεταλλευτές και τα «τσιράκια» τους- ίσως πιο πολύ τα τελευταία- και …δεξιοί; Eίναι αυτός που μάχεται υπέρ της «κοινωνικής πλειοψηφίας», αν και η Αριστερά χαρακτηρίστηκε από τους αγώνες της για τις μειοψηφίες. Αυτή η κοινωνική πλειοψηφία είναι η βάση του λαϊκισμού- όπου οι πολλοί έχουν δίκιο.

Ο κόσμος του Πολάκη είναι χωρισμένος σε καλούς και κακούς και ο ίδιος είναι με την πλευρά του Καλού, όπως ο ίδιος το ορίζει. Όποιος δεν κουβαλάει γονίδια, οικογένεια, καταγωγή από τον τόπο του δεν έχει θέση στο ηθικό -και ανώτερο- σύμπαν του. Μόνο που η Αριστερά ασχολείται με τους «κατώτερους» που δεν έχουν φτάσει ψηλά και δεν έχουν σπουδές και μόρφωση. Δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και πιθανότατα τα ηθικά πλεονεκτήματα της κομματικής αριστοκρατίας -που έχει την δύναμη να μην «χαϊδεύει¨ τους μηχανισμούς του κράτους και στηρίζεται στο Κόμμα.

Ο «Σας έχω» -‘Μόνος μου και όλοι σας» είναι φανερό πως είναι ο εκπρόσωπος ενός λαϊκού στρατού που ορμάει στην μάχη ηρωικά και «χτυπάει» τον εχθρό όπως ο ίδιος τον έχει ορίσει. Η ηθικολογία του είναι η υπεροχή της Δύναμης που τιμωρεί τους Κακούς σαν τον Ζορό -Τιμωρό- Εκδικητή ή έστω σαν τον Άρη Βελουχιώτη που έχει στο γραφείο του.

Βέβαια δεν προκύπτει από πουθενά ότι ο Ζορρό ως Τιμωρός, υπέρ των Αδυνάτων, ήταν …αριστερός. Ούτε καν αν ο Άρης Βελουχιώτης -ένα τραγικό πρόσωπο, θύμα της σταλινικής Αριστεράς- συμφωνεί με τον Πολάκη. Το πρόβλημα με το Κακό είναι πώς και ποιος θα το ορίσει και από που θα πάρει την δύναμη για να το τιμωρήσει.

Πόσοι άνθρωποι δεν χάθηκαν, δεν εξοντώθηκαν από το ίδιο τους το Κόμμα- γιατί δεν είχαν τις αρετές του Πολάκη; Πόση βία περιέχει ο επτάλογος του Πολάκη, πόσο μίσος και κακία, αφού όπως ομολογεί με τους «κακούς» πρέπει νάναι …χειρότερος; Tι γίνεται αν τελικά τα «τσιράκια» δεν είναι τσιράκια, αλλά το Κόμμα έκανε λάθος;  Ποιος είναι αυτός που αυτοαναδεικνύεται Υπερασπιστής των Αδυνάτων -που «χτυπά και δεν χαϊδεύει» και ποιος του έδωσε αυτό το δικαίωμα -πέρα από την αυτοσχέδια, χυδαία και ανορθόγραφη ηθική του;

Tόσο μίσος, τόση κακία με το άλλοθι ενός «πλεονεκτήματος» -που είναι η ουσία της υπόθεσης: δεν θα μάθουμε ποτέ αν η ακραία λογική αυτή της κοσμοθεώρησης έδινε σε δολοφόνους την ηθική κάλυψη για να σκοτώνουν κι αν η ιδεολογία δεν ήταν απλώς ένα άλλοθι για να δικαιολογεί την επιθυμία τους για αίμα.

Οι Υπεράνθρωποι του Χίτλερ και του Στάλιν -για το καλό του Λαού και του Έθνους, του Αδύναμου πάντα έμοιαζαν πολύ στην μεθοδολογία, την χρήση της ιδεολογίας και την αναζήτηση του Ηθικού Πλεονεκτήματος που καθαγίαζε τα εγκλήματά τους- απέναντι σε όσους ήταν «τσιράκια», δεν είχαν την σωστή καταγωγή και τα απαραίτητα γονίδια -που του Πολάκη είναι …αριστερά. Το μόνο που μένει τελικά είναι ο τίτλος του Επταλόγου του Πολάκη, το αποκαλυπτικό «ΓΙΑ ΜΕΝΑ».

O Eπτάλογος του Πολάκη είναι βέβαια αριστερός, αλλά αρέσει πολύ και στον Πάνο Καμμένο -που είναι φίλος του άλλωστε του Πολάκη, χτυπά κι αυτός τις «λαμογιές, τους εκμεταλλευτές και τα τσιράκια», «λέει τους κλέφτες κλέφτες» και έχει και τα «γονίδια» που επικαλείσαι. Μοιάζουν πολύ με τα όπλα, τις στολές, τις παρελάσεις και τα «πλεονεκτήματα» -άμα στηρίζονται κιόλας στα γονίδια, τον τόπο, την οικογένεια.

Φυσικά κανένα ηθικό πλεονέκτημα δεν δικαιολογεί το να είσαι θρασύς και αγενής ή να απειλείς κάποιον ότι θα τον χώσεις κάτω από το χώμα -και τελικά  Αριστερά σημαίνει ευγένεια. Ο Πολάκης θα μπορούσε -από κει ψηλά που βρίσκεται με το Ηθικό Πλεονέκτημα- να σκύψει λίγο και να ζητήσει συγγνώμη από τον Κυμπουρόπουλο -που το μόνο λάθος που έκανε ήταν να κατέβει με ένα δεξιό ψηφοδέλτιο.

Η Αριστερά δεν μισεί ούτε τους δεξιούς, ούτε τους πλούσιους -και πολύ περισσότερο τα ¨τσιράκια», όσους δεν έχουν τα δικά σου ….γονίδια, δεν είναι Αριστεροί. Αλλιώς λέγεται το αποκρουστικό Κόμμα που έχει τέτοιους επταλόγους ηθικής ανωτερότητας. Μια συγγνώμη, αυτό είναι ανωτερότητα, μια παραδοχή ότι έκανες και Εσύ ένα λάθος.  Γιατί για παραίτηση δεν το συζητάμε. Δεν μπορεί να αφήσει τους αδύναμους χωρίς προστασία, αν και θάπρεπε να τους ρωτήσει αν χρειάζονται τη δική του προστασία.

Υ.Γ. Ο Επτάλογος του Πολάκη:

«ΓΙΑ ΜΕΝΑ ..

Ηθικο πλεονεκτημα και ηθος της αριστερας ειναι…
-Να εχεις φτασει ψηλα χωρις να γλυψεις ,χωρις να προσκυνησεις ,χωρις να χρωστας καμια χαρη σε κανενα μεγαλοσχημο.
-Να ξερεις τη δουλεια σου οσο καλυτερα γινεται ,να την κανεις με τιμιο τροπο χωρις λαμογιες και παραπλευρα ωφελη.
-Να στηριζεις τους αδυναμους ,να χτυπας τους εκμεταλλευτες και τα τσιρακια τους πολιτικα η δημοσιογραφικα ,να μη φοβασαι τη συγκρουση και να φερνεις ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ υπερ των πολλων στην καθημερινοτητα των ανθρωπων.
-Να λες τον κλεφτη κλεφτη,νασαι με τους καλους καλυτερος με τους κακους χειροτερος γιατι αλλιως δεν πολεμιουνται,να μην καλυπτεις υποθεσεις του παρελθοντος ,να συγκρουεσαι με τους σαπιους μηχανισμους του κρατους χωρις να τους χαιδευεις ,να εκτιμας την πραγματικη αξια των ανθρωπων και οχι τους λουστραρισμενους δηθεν η τα «αριστα» τιποτα .
-Να μπορεις να παραξεις σχεδιο και προγραμμα στο χωρο ευθυνης σου υπερ της κοινωνικης πλειοψηφιας ,που να αντικαθιστα αυτο που υπαρχει σημερα και βεβαια να επιβλεψεις και να οργανωσεις την ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ.(γιατι το ηθος ειναι η τελικη πραξη οχι η λεκτικη εξαγγελια)
-Να μη φοβασαι να εκτεθεις γι αυτα που πιστευεις ,να σηκωνεις το γαντι που σου ριχνει ο αντιπαλος,να στηριζεις το κομμα σου και τα μελη του,να υπερασπιζεσαι τα μετωπα και τους συμμαχους σου,ασκωντας οταν χρειαζεται την πιο σκληρη κριτικη εκει που πρεπει.
-Νασαι ο εαυτος σου κι αυτο που κουβαλας απ τα γονιδια ,την οικογενεια, την καταγωγη σου, τον τοπο σου,τις σπουδες σου και τη μορφωση σου,την εμπειρια σου και τη διαδρομη σου.
ΑΥΤΑ …

ΥΓ μην περιμενετε απο μενα να μαλωσω δημοσια με συντροφους και συναγωνιστες .Ο εχθρος ειναι απεναντι…
ΟΛΑ ΠΡΥΜΑ ….».