Η “Άσπρη γραμμή”…

Toυ Βασίλη Κόκκα 

Moderata durant ελεγε ό Σενέκας! Αλλά πόση μετριοπάθεια νά επιδείξουμε καί πόσο πραγματισμό νά καταναλώσουμε όταν ή έκταση τής διαφθοράς έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο καί ή διάδοση της λειτουργεί πλέον διαλυτικά,στρέφεται κατά τής αυτοσυντήρησης τού συνόλου;

Βιώνουμε μία πρωτοφανή έξαρση κακοδιοίκησης καί πολιτικής ανικανότητας ενώ έχουν καταρρεύσει όλα τά θεσμικά αναχώματα προστασίας από τή διαφθορά καί τή διαπλοκή.Μάς κυβερνούν καί εξουσιάζουν τίς ζωές μας spin doctors….Επαγγελματίες πολιτικάντηδες ειδικοί στό νά κάνουν τό άσπρο- μαύρο.Τοξικοί,μακιαβελικοί νάρκισσοι! Όσοι ασκούν τήν εξουσία σήμερα είναι αυτοί πού δέν θά έπρεπε μέ κανέναν τρόπο νά τήν ασκούν!!!

Κινδυνεύουμε νά κατρακυλήσουμε ώς κοινωνία στό τελευταίο σκαλί.Τό μέλλον είναι εκεί μπροστά μας και δέν είναι αρυτίδωτο! Κάθε άλλο….Δέν είναι μόνο ή ιδιοτέλεια τών κυβερνώντων πού τρομάζει αλλά καί ή κοινωνική παθητικότητα καί ή δειλία απέναντι στήν εκτεταμένη διαφθορά τών optimi πού ανερυθρίαστα βάζουνε χέρι σ’ ό,τι δέν τούς ανήκει.Πανάθεμα τά τάλαρα….

” Οί πιό καυτές θέσεις στήν κόλαση είναι κρατημένες γι’ αυτούς πού,σέ καιρούς μεγάλης ηθικής κρίσης,διατηρούν ουδέτερη στάση” ισχυριζόταν σθεναρά ό Δάντης! Μήπως διαφωνείτε; Γιατί κινδυνεύουμε νά μάς πιάσουν γερά στή φάκα οί παγίδες τής ναρκωμένης πειθήνιας ζωής…..
Δέν μπορούμε άλλο νά βασιζόμαστε σέ αυτούς πού νίπτουν τάς χείρας τους ούτε βέβαια σέ εκείνους πού ερωτοτροπούν μέ ετεροβαρείς συμβιβασμούς στήν περίμετρο πάντα τής αδιαφάνειας καί τής διαπλοκής.

Ή στασιμότητα καί ό συμβιβασμός είναι ό,τι τό χειρότερο! Ό μπαμπούλας τών ” άλλων” έχει εξαντληθεί ώς άλλοθι….

Θέλουμε καθαρές απαντήσεις καί ξεκάθαρες πολιτικές δεσμεύσεις.Ζητάμε προτάσεις συγκεκριμένες καί όχι αφηγήματα…Ή μέση οδός καί ό πολιτικός χυλός πού λογίζεται από κάποιους ώς ένα σημείο ισορροπίας καί συστημικής σταθερότητας δέν μάς εκφράζει καί δέν μάς αφορά.Είμαστε κουρασμένοι,
απογοητευμένοι,θυμωμένοι αλλά πατάμε ακόμα στά πόδια μας.Δέν αεροβατούμε….
Ξέρουμε ότι ό ρόλος τής πολιτικής δέν είναι ό ρόλος τού χωροφύλακα η τού παιδονόμου καί κατανοούμε ότι ή πάταξη τής διαφθοράς δέν γίνεται νά αναγορευθεί σέ κορυφαίο αίτημα τής πολιτικής πράξης.Αλλά καί κανένας δέν δικαιούται νά καμώνεται πώς δέν ακούει,δέ βλέπει,δέν οσφραίνεται τή μπόχα καί τή δυσωδία…..

Άν καί είναι τής μόδας λόγω Μουντιάλ,δέ σκοπεύουμε στά υποχρεωτικά διαλείμματα πολιτικής ενυδάτωσης νά δοκιμάσουμε από τούς άγευστους  χυμούς πού προσφέρονται από κόμματα καί πολιτικούς πού έχουν υπηρετήσει,μέσες- άκρες, τίς ίδιες πολιτικές τά τελευταία χρόνια.Τούς ευχαριστούμε γιά τό δικαίωμα τής επιλογής ,τού νά διαλέξουμε δηλαδή τό δηλητήριο πού θά μάς σκοτώσει!Αλλά αυτή τή φορά δέ θά πάρουμε.Αυτή τή φορά δέν πρόκειται νά διαλέξουμε τή μέση τού δρόμου.Γιατί είναι εκεί πού είναι ή άσπρη γραμμή- καί αυτό είναι τό χειρότερο καί πιό επικίνδυνο σημείο νά οδηγείς!!!

Ό,τι καί νά γίνει, άς μάς ενώσει τουλάχιστον μία κοινή πίστη γιά τό μέλλον.Άς θυμηθούμε τά λόγια τού Ελύτη πού μάς διαβεβαίωνε ότι:

” Δέν χρειάζεται νά υπάρχει θάλασσα γιά νά προχωρήσει ένα καράβι.”! Άς ανατρέξουμε στήν ιστορία καί άς θυμηθούμε ένα διάλογο πού έχει μείνει ζωντανός καί επίκαιρος στό πέρασμα τών αιώνων….

●ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΡΗΛΙΟΣ: ” Έχω μία ακόμη επιστολή γιά σένα πρίν γυρίσεις στό σπίτι σου.Θέλω νά γίνεις ό Προστάτης τής Ρώμης μετά τό θάνατο μου.Θά σέ εξουσιοδοτήσω νά επιστρέψεις τήν εξουσία στό λαό τής Ρώμης γιά νά τελειώσει ή διαφθορά πού τήν έχει παραλύσει.Αποδέχεσαι αυτή τή μεγάλη τιμή;

■ΜΑΞΙΜΟΣ: “Από τά βάθη τής καρδιάς μου,
Καίσαρα,όχι.”

● ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΡΗΛΙΟΣ: “Μάξιμε,γι’ αυτό πρέπει νά είσαι εσύ!”

■ΜΑΞΙΜΟΣ: ” Κάποιος άλλος, ένας νομάρχης, ένας συγκλητικός,κάποιος πού γνωρίζει τήν πόλη καί τίς πολιτικές ισορροπίες της.”

●ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΡΗΛΙΟΣ: “Μά εσύ δέν έχεις διαφθαρεί από τίς πολιτικές ισορροπίες της….”