Πλέοντας προς το Κοινοβούλιο

Του Σωκράτη Αργύρη

[Στην μνήμη του Πέτρου Μηλιαράκη]

Η προσπάθεια να φέρουμε τον παράδεισο στη γη, οδηγεί, χωρίς εξαίρεση, στην κόλαση.

– Karl Popper

Ο Κοσμάς ο Ινδικοπλεύστης («αυτός που έπλευσε στον Ινδικό») ήταν Ελληνικής καταγωγής έμπορος από την Αλεξάνδρεια και αργότερα μοναχός, ο οποίος έζησε τον 6ο μ.Χ. αιώνα, που την εποχή του Ιουστινιανού έκανε έναν αριθμό ταξιδιών για εμπορικούς λόγους, φτάνοντας μέχρι την Ινδία. 
Ενώ είναι γνωστό από την κλασική λογοτεχνία, ιδιαίτερα από τον «Περίπλου της Ερυθράς θαλάσσης», ότι υπήρχε εμπόριο μεταξύ της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και της Ινδίας από τον 1ο αιώνα π.Χ., περίπου το 550 μ.Χ. ο Κοσμάς έγραψε τη «Χριστιανική Τοπογραφία» [την περίοδο που μόνασε στο όρος Σινά] όπου περιγράφει τα ταξίδια αυτά, που δείχνει ότι είναι ένα από τα λίγα άτομα που είχαν πραγματικά κάνει το ταξίδι, ένα έργο που βασίστηκε εν μέρει στις προσωπικές εμπειρίες του ως έμπορος στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό. 

Στο έργο του «Χριστιανική Τοπογραφία» περιγράφει τις περιοχές που επισκέφτηκε και τα όσα άκουσε για αυτές, ενώ παρέχει και χάρτες και σχέδια των περιοχών αυτών. Επίσης δίνει μια θεωρία για τον Κόσμο σύμφωνα με την οποία η Γη είναι μια επιμήκης επίπεδη περιοχή κάτω από τον ουράνιο θόλο, στα τέσσερα άκρα της οποίας ο ουρανός ακουμπά τα δικά του άκρα σχηματίζοντας έναν κύβο με κυρτή οροφή. Γύρω από τη Γη υπήρχε ο Ωκεανός και πέρα από αυτόν ο Παράδεισος. Στόχος του ήταν να αποδείξει πως οι προχριστιανικοί γεωγράφοι είχαν εσφαλμένα ισχυριστεί ότι η Γη είναι σφαιρική.  

            Ένα νεόκοπο πολιτικό κόμμα θέλει να παρουσιαστεί ως ο πολιτικός φορέας που θέλει να κάνει το πολιτικό ταξίδι του άραγε ως νέος Κοσμάς ο Ινδικοπλεύστης που θα οδηγήσει την χώρα στον Παράδεισο όπως αυτός πίστευε που βρισκόταν ή ως Οδυσσέας του Ομήρου που γύρισε τελικά στην Ιθάκη του δηλαδή στον θώκο του ή ως τον Οδυσσέα του James Joyce που ουσιαστικά αφηγείται τις περιπλανητικές συναντήσεις του Λέοπολντ Μπλουμ στο Δουβλίνο κατά τη διάρκεια μιας συνηθισμένης ημέρας, της 16ης Ιουνίου 1904 χρησιμοποιώντας ούτε λίγο ούτε πολύ 256.000 λέξεις; 
Ή υπόσχεται ότι θέλει να κάνει αυτή την Πλεύση προς την Ελευθερία, δηλαδή να οδηγήσει την χώρα πέρα από τα δεσμά των μνημονίων;  
Από τότε όμως που ο κόσμος ψήφισε αυτό τον πολιτικό σχηματισμό στις εκλογές της  Κυριακής του Τυφλού και οι δημοσκοπήσεις του δίνουν προοπτική εισόδου στη Βουλή βλέπουμε πριν τις νέες εκλογές και το αληθινό του πρόσωπο.  

Τα μέλη του λένε ότι δεν έχουν κυβερνητικό πρόγραμμα αλλά παρουσιάζονται ως κόμμα που θα κάνει απλά αντιπολίτευση χωρίς να διευκρινίζει προς πια κατεύθυνση. 

Επειδή όμως ο ελληνικός λαός είναι χορτάτος από αντιπολίτευση του Kohl απέναντι στο SPD παλιότερα για να μην αναφερθούμε στα δικά μας κόμματα, προβλέπουμε ότι άλλο ένα κόμμα φούσκα κάνει τώρα την πλεύση του.  

            Γιατί «Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το 1824 ο Ανδρέας Κάλβος, στο ποίημά του Εις Σάμον, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να εξυμνήσει τη γενναιότητα και την ανδρεία των κατοίκων της Σάμου. Αν κι αρκετά χρόνια έχουν περάσει από τότε, οι δύο αυτές αρετές εξακολουθούν να αποτελούν ζητούμενο για την κατοχύρωση τόσο της εσωτερικής όσο και της εξωτερικής μας ελευθερίας.