Aπλώς αγράμματος

Γράφει ο Ξενοφών Ε. Μαυραγάνης

Εν τάξει  λοιπόν η Ιερά Σύνοδος της εκκλησίας της  Ελλάδος, με μια λιτή ανακοίνωσή της, μας ενημέρωσε ότι ο αφορισμός των κυρίων Μητσοτάκη, Χαρδαλιά και της κυρίας Κεραμέως, στον οποίο προχώρησε  ο πρώην μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αγιαλείας Αμβρόσιος, ιερουργώντας πανηγυρικά στον μητροπολιτικό ναό Καλαβρύτων είναι άκυρος ως ανυπόστατος. Απουσιάζοντος μάλιστα από την τελετουργία του αφορισμού,   του οικείου μητροπολίτη.

Αυτό. Και τίποτα άλλο. Χωρίς δηλ. η Ιερά Σύνοδος,  να προχωρήσει στην ουσία, αφήνοντας έτσι να εννοηθεί από  όσους δεν γνωρίζουν, ότι μπορεί οι θέσεις για τις οποίες «αφορίσθηκαν» οι τρεις κυβερνητικοί αξιωματούχοι, να είναι μεμπτές. Δηλαδή επί το εκκλησιαστικότερον  «αμαρτωλές», που υπό άλλες «τεχνικές» συνθήκες θα μπορούσαν να επισύρουν την ποινή του αφορισμού.

Τι έπραξαν όμως οι τρεις «αφορισμένοι»; Αποδέχθηκαν την επιστημονική άποψη, ότι ο κορονοϊός  μεταδίδεται με το σάλιο, που σημαίνει ότι η μετάληψη, η χρήση δηλ. κατά την κοινωνία του ίδιου «κοχλιαρίου», από όλους τους συμμετέχοντες ενέχει τον κίνδυνο να προκαλέσει  μετάδοση και διασπορά του ιού.

Αυτή λοιπόν την θέση, την οποία είναι απολύτως βέβαιο ότι αποδέχθηκαν οι τρεις πολιτικοί, την εξέφρασαν και την εκφράζουν οι επιστήμονες που αποτελούν την ιθύνουσα επιτροπή του υπουργείου υγείας και την οποία όπως μας διαβεβαιώνουν, ακολουθούν και εφαρμόζουν  οι «αφορισθέντες». Της οποίας επιτροπής εξέχον μέλος  και πρόεδρό της αποτελεί ο Σωτήρης Τσιόδρας, ο πιο γνωστός σήμερα στη χώρα, αλλά και στο εξωτερικό λοιμωξιολόγος. Αυτουνού  τη γνώμη σέβεται και ακολουθεί η κυβέρνηση και χωρίς αυτήν δεν προχωράει βήμα.

Αλλά και οι άγιοι πατέρες της ορθόδοξης εκκλησίας μας, επαναλαμβάνουν με περισσή υποκρισία, ότι σέβονται τις θέσεις της επιστήμης την οποία δεν αμφισβητούν, τονίζοντας πάντως ότι το θέμα της θείας κοινωνίας είναι γι αυτούς αδιαπραγμάτευτο. Δίνοντας  αντιφατικές και θλιβερές ταυτόχρονα εικόνες, σύμφωνα με τις οποίες το αντίδωρο διανέμεται σε σακουλάκια, για να μη μολύνονται οι πιστοί, την ίδια στιγμή που άλλοι ή και οι ίδιοι  μεταλαμβάνουν, φέρνοντας στο στόμα τους το ίδιο κουταλάκι,… χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης  του όποιου ιού.

Στην περίπτωσή μας όλοι αποφεύγουν να αντιμετωπίσουν την αλήθεια. Ο μεν έξαλλος ακροδεξιός ιεράρχης που  συνεχώς επιδιώκει να βρίσκεται στο προσκήνιο, το οποίο  δυστυχώς του εξασφαλίζουν οι δημοσιογράφοι, «καταδικάζει» τους πολιτικούς που ακολουθούν τη γνώμη του επιστήμονα χωρίς να τον περιλαμβάνει στους διωκόμενους,  τα μέλη της ιεράς συνόδου  που απλώς επισημαίνουν την άγνοια  του Αμβρόσιου γύρω από τους εκκλησιαστικούς κανόνες και νόμους, χωρίς να ξεκαθαρίζουν αν θεωρούν τους πολιτικούς ως «αμαρτωλούς»  και βέβαια τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής, που χωρίς καθόλου να υποτιμούμε την αξία της,  αποφεύγουν  να  δηλώσουν επίσημα αν ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο, δηλαδή με την μετάληψη. Με δεδομένη την πεποίθηση των χριστιανών, των «αγίων» συμπεριλαμβανομένων, ότι το «κοχλιάριον», πρέπει να εισχωρεί βαθιά στο στόμα, προλαβαίνοντας τυχόν ατύχημα. Να πέσει δηλαδή κάποια σταγόνα της μετάληψης  στο πάτωμα.

Και απλώς οι μη εμβαθύνοντες  ή μη ερευνώντες, μένουν με την εντύπωση ότι δήθεν ο άγιος πρώην Καλαβρύτων και Αγιαλείας υπερβάλει. Πάντα  χάριν της πίστεως.  Διαιωνίζοντας την ηθελημένη άγνοια.