Του Γ. Λακόπουλου
Η ΝΔ είχε πάντα τα προβλήματα και τα κουσούρια της , αλλά – ήταν ένα συγκροτημένο κόμμα- με τον τρόπο της. Τον τελευταίο χρόνο με την απόπειρα “ανανέωσης” δεν είναι. Στην πραγματικότητα βρίσκεται στο έλεος δύο ειδών επεμβάσεων στο εσωτερικό της.
Μία προέρχεται από το παλιό κατεστημένο με πιο ορατές τις εκπροσωπήσεις από τους μιντιάρχες και τη “διαπλοκή”. Πάντα στην πολιτική τα κόμματα εξέθεταν την πολιτική τους και τα φιλικά τους μέσα στη στήριζαν. Στη σημερινή ΝΔ εκθέτουν την πολιτική τους οι καναλάρχες και η αξιωματική αντιπολίτευση σπεύδει να τη στηρίξει.
Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παράγοντες εκτός πολιτικής έχουν λόγο στα εσωτερικά της. Όπως είχαν και επί Σημίτη στο ΠΑΣΟΚ, ενίοτε με τα ίδια πρόσωπα. Αυτοί ώθησαν τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο άκαιρο αίτημα των εκλογών που τον έδειχνε να θεωρεί ότι μπορεί να γίνει και πρωθυπουργός – μόλις ένα μήνα μετά την εκλογή του στη ηγεσία τής ΝΔ.
Δημιούργησαν στο περιβάλλον του την ιδέα “ όπου νάναι πέφτει ο Τσίπρας” . Αρκεί να έκανε ο ίδιος μια πολιτική που δεν του πάει και δεν αποδίδει- απόδειξη το αποτέλεσμα στο οποίο ήδη έχει φτάσει. Να αντιγράφει τον Σαμαρά και τον Άδωνι.
Τον παρουσίαζαν ως “σούπερ-πολιτικο” με δημοσκοπήσεις που τον έφερναν να συντρίβει με νταμπλ -σκορ τον Τσίπρα και τώρα τείνουν να γίνουν το σκοινί που θα τον κρεμάσει. Οι ίδιοι κύκλοι επιχειρούν καθημερινά να διαμορφώσουν τη εντύπωση ότι η κυβέρνηση είναι σκέτη αποτυχία, ο Τσίπρας επικίνδυνος , οι Συριζαίοι τέρατα και το μέλλον τους βρίσκεται στα Ειδικά Δικαστήρια.
Η δεύτερη ομάδα που επεμβαίνει στη ΝΔ είναι οι επικοινωνιολόγοι και οι τεχνοκράτες. Ιματζ-μέηκερς -της συμφοράς σε κάποιες περιπτώσεις- επικοινωνιολόγοι και επικοινωνιολογούντες, αναλυτές και δήθεν ειδικοί του πολιτικού σχεδιασμού, δημοσιογράφοι και δημοσκόποι, συνωστίζονται στην Πειραιώς με ανεπίσημη και ανεπίσημη σχέση. Ποτέ άλλοτε κόμμα ή πολιτικός αρχηγός δεν περιστοιχίζονταν από τόσους πολλούς , “τεχνικούς της εξουσίας”.
Στην κορυφή της ΝΔ δεν υπάρχει ένα πολιτικό όργανο δίπλα στον πρόεδρο, αλλά διακλαδώνονται επιμέρους ομάδες “ειδικών”. Στα επικοινωνιακά έχει …εννιά -αριθμός: 9- ανθρώπους. Τώρα στο σύστημα προστίθεται και το “δωδεκάθεο” των προεδρικών συμβούλων. Αν οι τομεάρχες της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ήταν παραγκωνισμένοι τώρα τσουβαλιάζονται στο καλάθι των αχρήστων.
Προκειμένου να βγουν 80 νέοι βουλευτές αφοσιωμένοι στον νεομητσοτακισμό, η ΝΔ από-βουλευτοποιείται. Από κοινοβουλευτικό κόμμα με ιδεολογία και πολιτική γίνεται τεχνική εταιρία επιδίωξης της εξουσίας με τεχνικές μάρκετινγκ. Βασίζεται σε όσους “μπορούν να προτείνουν λύσεις για τα μεγάλα προβλήματα της πατρίδας μας “, όπως παρουσίασε τους συμβούλους του ο Μητσοτάκης βαφτίζοντας τους “ανανέωση της πολιτικής”, άρα και πιθανούς κατοίκους του ψηφοδελτίου επικρατείας του.
Η ΝΔ τείνει να γίνει όχι μόνο προσωποπαγές κόμμα αλλά μη κόμμα. Με την πολιτική να εξοβελίζεται και τον δημοκρατικό έλεγχο να υποτάσσεται στους διορισμένους παντογνώστες και τους απαιτητικούς καναλάρχες που ορίζουν την ατζέντα της και τις επιλογές της. Είναι κι αυτό μια μεταρρύθμιση.