Η επικοινωνιακή Disneyland και το κατάλληλο αντίδοτο

Του Γιώργου Βαρεμένου

Η ακρίβεια σαρώνει, αλλά ένας κλάδος ξεπουλάει σε τιμές διάλυσης: ο κλάδος των επικοινωνιολόγων. Τυχαίο ότι ο Κυρ. Μητσοτάκης βρήκε τον κορυφαίο του είδους εντελώς δωρεάν; Δεν νομίζω…

Ένας πρωθυπουργός που δεν πάει ούτε στην τουαλέτα χωρίς επικοινωνιακή συμβουλή, έπεσε πάνω στο μεγαλύτερο κελεπούρι διεθνώς και δεν θα τον έπαιρνε τζάμπα μαζί του στο αεροπλάνο; Μην λέμε ότι θέλουμε. Πολύ περισσότερο που ο κ. Stan Greenberg ανήκει στον κύκλο των εντιμότατων φίλων του Οίκου Μητσοτάκη.

Είναι τόσο απλό, που το ξέρετε και από το αναγνωστικό του Ζούκη: Φίλος τον φίλο εν κινδύνοις γιγνώσκει. Μόλις άρχισε να κατρακυλάει η δημοφιλία του Μωυσή της επικοινωνιακής Disneyland, ήλθε ο φίλος από την Αμερική για να φέρει τα πάνω κάτω.

Πάνω στην καμμένη γή, δεν μπορούσε πλέον ο καταλληλότερος των ακατάλληλων να καταπίνει σπαθιά και να ναρκώνει τίγρεις. Το νούμερο θα ήταν για γέλια και για κλάματα. Ο κ. Greenberg έδωσε τις νέες κατευθύνσεις: Ερωτήσεις κατά παραγγελίαν και τα καλύτερα σκονάκια για τις απαντήσεις στην Θεσσαλονίκη. Αθλητικά παπούτσια και ανοιχτό πουκάμισο για εκδρομή στην Θεσσαλία, εκεί όπου την καθορισμένη κρίσιμη στιγμή ο καβαλάρης Ντάλτον θα περνούσε για φωτογράφιση.

Παρεμβάσεις σε εκπομπές και, αν χρειασθεί, τηλεφωνήματα σε προγράμματα -αθλητικά ή άλλα κοινωνικού ενδιαφέροντος. Όλα αυτά χωρίς να εγκαταλείπονται οι κλασσικές μέθοδοι. Ανοίξτε μία τηλεόραση και θα δείτε: Σαρωτικά ρεπορτάζ για παροχές που ΘΑ γίνουν. Μέχρι να διαπιστώσει ο τηλεθεατής ότι είναι ψέματα, οπότε θα ακολουθήσουν νέες εξαγγελίες παροχών και…..ζήσε Μάη μου.

Πάνω απ’ όλα όμως, ο φόβος! Η χώρα εμφανίζεται πολιορκημένη και βλέπουν το φως αποκαλυπτικά βίντεο, όπου μετανάστες επιχειρούν να εισέλθουν παράνομα. Ενδιάμεσος έπαινος για τον Κυρ. Μητσοτάκη, που έκανε τα Rafale 24 από 18 και ξανά εικόνες έντασης και κρίσης στο Αιγαίο. Συνηθίζει ο κόσμος το κρεσέντο και, όταν έλθει η πραγματική κρίση, τότε έρχεται και ο άνεμος για να φέρει τα τουρκικά πλοία στα ελληνικά νερά.

Τί γίνεται; Υπάρχει άραγε κάποιος που επιθυμεί την δημιουργία κλίματος κρίσης με σκοπό γεωπολιτικές ανακατατάξεις και εκμεταλλεύεται τις πρόσκαιρες επικοινωνιακές ανάγκες ενός ανέμελου πρωθυπουργού;

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για προπαγάνδα βασισμένη σε επιστημονικές μεθόδους και τείνει στην διαμόρφωση μίας ασύμβατης κατάστασης, που δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί με συμβατικά μέσα και οπωσδήποτε όχι με τον συνηθισμένο κομματικό τυφλοσούρτη.

Απέναντι σ’ έναν σαρωτικό τακτικό πόλεμο με συντριπτικά υπέρτερα μέσα, χρειάζεται ένας ευέλικτος επικοινωνιακός ακτιβισμός με πολιτικό περιεχόμενο, που δεν θα ακολουθεί τα γεγονότα, αλλά θα τα προλαμβάνει ή και θα τα δημιουργεί. Η πολιτική σοβαρότητα δεν ταυτίζεται με την σοβαροφάνεια και τον πολιτικό φορμαλισμό.

ΑΠΟ ΤΟ TVXS