Το μήνυμα των διαδηλώσεων που προκαλεί ο… οργισμένος με το κράτος Μητσοτάκης: Αν δεν γίνει κάτι τώρα, δεν θα γίνει ποτέ

Του Νίκου Λακόπουλου

Οι μαζικές διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα ΄φέρνουν μια νέα γενιά στο προσκήνιο και ανατρέπουν το πολιτικό σκηνικό δημιουργώντας τους όρους μιας νέας μεταπολίτευσης.

Η τραγωδία στα Τέμπη δεν αποκάλυψε μόνο την χρεοκοπία του “επιτελικού κράτους” και της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αλλά όλου του πολιτικού συστήματος, της Δικαιοσύνης και των μέσων ενημέρωσης.

Οι νέοι διαδηλωτές είναι ένα βήμα μπροστά από τα πολιτικά κόμματα που βλέπουν στις δημοσκοπήσεις την αντανάκλαση των διαδηλώσεων και τις εκλογές ως θεραπεία μιας ασθένειας που η τραγωδία είναι απλώς ένα σύμπτωμα.

Το ερώτημα όμως δεν είναι τι θα βγει από τις εκλογές, αλλά πόσοι θα συμμετέχουν στις εκλογές: τα θέματα που τίθενται στις διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα δεν αφορούν μια κυβερνητική ή πολιτική αλλαγή, αλλά είναι υπαρξιακά ζητήματα όχι μόνο για το πολιτικό σύστημα και την δημοκρατία, αλλά για την ίδια την Ελλάδα.

Δεν αφορούν την ασφάλεια των συγκοινωνιών γενικότερα, αλλά την ίδια τη ζωή, την λειτουργία του κράτους και του συστήματος που διαμορφώνουν κόμματα – μέσα ενημέρωσης – Δικαιοσύνη σε μια διαπλοκή θανατηφόρα που δεν αφορά μόνο την μετωπική σύγκρουση δύο τρένων.

Αυτή η σύγκρουση είχε προγραμματιστεί χρόνια πριν και ρυθμίστηκε από την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον ακριβή χρόνο για τον οποίο είχαν προειδοποιήσει οι εργαζόμενοι έναν υπουργό που μάλλον δεν έχει καταλάβει ακόμα τι έχει συμβεί.

Ο Μητσοτάκης και το πολιτικό σύστημα

Αυτή η αντίληψη της πολιτικής ευθύνης που τελικά δεν έχει ούτε ο υπουργός ούτε ο Πρωθυπουργός -ενώ ερευνώνται ποινικές ευθύνες- είναι που προκαλεί περισσότερη οργή.

Φαίνεται όμως πως ο μοιραίος Πρωθυπουργός που φρόντισε να βρεθεί για την τραγωδία ο μοιραίος σταθμάρχης βρήκε το κουράγιο να εμφανισθεί ψύχραιμος και ανεύθυνος μπροστά στις κάμερες.

Αξύριστος και επιμελημένα ατιμέλητος δεν θα αναλάβει τις ευθύνες του, αλλά θα τις ρίξει αφεν΄΄ος σε ένα «ανθρώπινο λάθος» κι αφετέρου στο πολιτικό σύστημα.

Μια συγγνώμη ήρθε από τον νέο υπουργό Μεταφορών -που δεν είχε καμμία ευθύνη- και έγινε «μεγάλη» από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, αλλά ήταν «τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια».

«Δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα» δηλώνει και προεξοφλεί πως «η Δικαιοσύνη θα ερευνήσει ταχύτατα τη τραγωδία και θα αποδώσει ευθύνες».

Είναι φανερό ότι στην Ελλάδα την Δικαιοσύνη απονέμει ο Πρωθυπουργός κατευθύνοντας την έρευνα με υποδείξεις για το ποιο πόρισμα θα λάβει υπόψη της -από διορισμένη επιτροπή και ποιος εισαγγελέας θα την αναλάβει.

Αν και υπάρχουν ανεξάρτητες αρχές και επιτροπές ειδικά για τους σιδηροδρόμους- ο Πρωθυπουργός πρώτα έβγαλε το πόρισμα ότι πρόκειται περί «ανθρώπινου λάθους», ύστερα διόρισε μια επιτροπή για να βγάλει το πόρισμα.

Ωστόσο ο Πρωθυπουργός ζητά από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να ορίσει εφέτη ανακριτή, αλλά η αρμοδιότητα ανήκει όμως στην ολομέλεια του αρμόδιου Εφετείου.

Ο Πρωθυπουργός κατευθύνει την Δικαιοσύνη

Η παραγγελία το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων να αποτελέσει μέρος της ποινικής δικογραφίας, συνιστά προκαταβολική παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης.

Η συγκρότηση επιτροπής από την κυβέρνηση είναι αντισυνταγματική και η έρευνα για υπόθεση του 2017 -όταν ήταν στην κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ- η κραυγαλέα απόδειξη πως η Δικαιοσύνη κινείται με εντολές της κυβέρνησης.

Ο Πρωθυπουργός δεν υπαγορεύει μόνο στον Ανώτατο Εισαγγελέα, αλλά προεξοφλεί κιόλας πως «τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό -με απόλυτη, επαναλαμβάνω, απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα»!

Στο μεταξύ οι παραιτηθέντες διοικητές της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ παραμ΄ένουν στη θέση τους πολλές μέρες μετά την τραγωδία κι όταν αντικαθίστανται τη θέση τους παίρνουν κομματικά στελέχη.

Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός που υπακούει στις εντολές του Πρωθυπουργού είναι ο πατέρας συμβούλου του υπουργού -που ελέγχεται για ευθύνες για την τραγωδία.

Ο νέος υπουργός Μεταφορών -με αποστολή μόνο την υπόθεση των Τεμπών- έχει σχέση με κατασκευαστική εταιρεία -και παραδόξως δεν έχει ορκιστεί, αλλά ανέλαβε τη «διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και την εποπτεία των φορέων που υπάγονται σε αυτό».

Ωστόσο δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό αφο΄ύ όπως παρατηρεί ο συνταγματολόγος Ακρίτας Καϊδατζής “η απόφαση του πρωθυπουργού είναι αντισυνταγματική”.

“Τα υπουργεία μόνο από τους υπουργούς τους διοικούνται, δεν νοείται ανάθεση της διοίκησής τους σε τρίτους. Κάποιος βεβαίως μπορεί να διοριστεί υπουργός σε δύο υπουργεία, όμως απαιτείται Π.Δ. Δε γίνεται με απόφαση πρωθυπουργού».

Προφανώς υπάρχει κάποιος λόγος που κ. Γεραπετρίτης αναλαμβάνει την εποπτεία χωρίς να ορκιστεί και στην επιτροπή που θα ερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας μπαίνουν άνθρωποι της κυβέρνησης.

Ο Μητσοτάκης απειλεί με ανατροπή το κράτος!

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης για μια ακόμα φορά παραβιάζει το Σύνταγμα, αναθέτει σε άλλους τις ευθύνες του και ποδηγετεί την Δικαιοσύνη για να βάλει στο κάδρο τον ΣΥΡΙΖΑ -όπως έκανε και με την υπόθεση Νovartis.

Aυτή τη φορά αφού κατηγορήσει τις συντεχνίες για ρουσφέτια που έκανε το επιτελικό κράτος δε διστάζει να απειλήσει με δικαστικές έρευνες όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις επισείοντας τον κίνδυνο του “διχασμού” -προς τη Νέα Δημοκρατία.

Προσωπικά είμαι στην πολιτική για να αλλάξω αυτή την «κακιά την χώρα», αυτήν την παλαιά Ελλάδα που μας πληγώνει. Γι’ αυτό προσπαθώ, κάθε μέρα. Άλλοτε τα καταφέρνω και άλλοτε όχι. Ξέρω καλά, ωστόσο, πόσο καλύτερη μπορούμε να κάνουμε την πατρίδα μας αν σαρώσουμε τα απομεινάρια του παρελθόντος που μας κρατάνε πίσω. Και για αυτήν την Ελλάδα που μας αξίζει θα συνεχίσω να αγωνίζομαι“.

Ποιος φταίει; «Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε, σε όποιον τομέα και αυτό εκδηλώνεται, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε. Τώρα ή ποτέ». Τώρα ή ποτέ για την αναγέννηση ολόκληρης της χώρας».

Μόνο που το “τώρα ή ποτέ” είναι το σύνθημα των διαδηλώσεων που προκαλεί. Αν δεν γίνει κάτι τώρα δεν θα γίνει ποτέ.