Του Θωμά Παπαλάσκαρη
«Έρευνες του ιταλικού πλοίου “Ievoli Relume” σε Κάρπαθο/Κάσο: Υποχώρησε τελικά η Ελλάδα μετά την αντίδραση των Τούρκων; (χάρτης)».
Κατά τις πρόσφατες έρευνες του ιταλικού πλοίου «Ievoli Relume», για λογαριασμό της Ελλάδας, που αφορούσε την χαρτογράφηση της περιοχής με σκοπό την μελλοντική πόντιση καλωδίου, υπήρξε αντίδραση από την Τουρκία, [μέσω της «ANTINAVTEX No: 671/2024 (18/07/2024)»], η οποία ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο πλοίο κινήθηκε σε περιοχή δικαιοδοσίας/αρμοδιότητας της Τουρκίας, (συγκεκριμένα ανέφερε ότι:
«1.some part of area promulgated with NAVTEX NR. HA41-693/24 is within Turkish continental shelf declared to “United Nations“, on “18 March 2020” with REF. NR. A/74/757, 2.All research activities in Turkish maritime jurisdiction area must be coordinated with relevant Turkish authorities» ή σε ελεύθερη μετάφραση, με την χρήση ελεύθερων στο διαδίκτυο μεταφραστικών εργαλείων λόγω της εξειδικευμένης ορολογίας [4], από τον συγγραφέα του παρόντος άρθρου, ότι:
«1.κάποιο τμήμα της περιοχής που διακηρύχθηκε/κοινοποιήθηκε/γνωστοποιήθηκε με την NAVTEX NR. HA41-693/24 βρίσκεται εντός της Τουρκικής ηπειρωτικής γεωλογικής πλάκας/υποθαλάσσιας κρηπίδας που ανακηρύχθηκε στα “Ηνωμένα Έθνη”, “18 Μάρτη 2020” με το/την REF. NR. A/74/757, 2.Όλες οι ερευνητικές δραστηριότητες εντός της περιοχής Τουρκικής δικαιοδοσίας/αρμοδιότητας πρέπει να συντονιστούν/οργανωθούν/διοργανωθούν με τις σχετικές/συναφείς/σχετιζόμενες Τουρκικές αρμόδιες αρχές/εξουσίες»).
Το ιταλικό πλοίο κινήθηκε αρχικά σύμφωνα με την πρώτη/πρωταρχική ελληνική «NAVTEX No:693/2024 (17-20/07/2024)». Στην συνέχεια, και μετά την αντίδραση της τουρκικής πλευράς μέσω της προαναφερθείσας «ANTINAVTEX», η Ελλάδα εξέδωσε την νέα, δεύτερη και τελική «NAVTEX No:718/2024 (23-24/07/2024)» [1,2,3.1-3.6].
Π.Ε. Πολιτικός Μηχανικός MSc.