Του Γ. Λακόπουλου
Ήταν αναμενόμενο και το ΑΠ το είχε επισημάνει από την πρώτη στιγμή. Η καθολική ήττα του Κυριάκου Μητσοτάκη σε όλα τα πολιτικά μέτωπα θα του έκανε…καλό. Η δημοσκοπική βροχή που πέφτει τις τελευταίες μέρες το αποδεικνύει.
Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση βρίσκεται στη πρώτη γραμμή της διεθνούς αναγνώρισης και η οικονομική πολιτική επιτρέπει την ανακούφιση της κοινωνίας, ο -υποψήφιος και για Νόμπελ μεταξύ άλλων-Τσίπρας …. χάνει.
Την ίδια στιγμή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που βρίσκεται χωρίς ατζέντα, μπήκε σε ευρωπαϊκή καραντίνα και το κόμμα του σπαράσσεται .. διαρκώς ανεβαίνει. Μαγική εικόνα.
Προ ημερών είχαμε δημοσκόπηση που έδινε πάνω από δώδεκα μονάδες διαφορά μεταξύ ΝΔ -ΣΥΡΙΖΑ. Στην πρόθεση ψήφου; Όχι στην.. “εκτίμηση” ψήφου. Δηλαδή η εκτίμηση του δημοσκόπου σερβιρίστηκε σαν δημοσκόπηση.
Κανείς φυσικά δεν πείσθηκε- όπως δεν είχε πεισθεί και με τις δυο προηγούμενες που έδιναν διαφορά μόνο δέκα μονάδες. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε. Τόσο χειρότερο για τους άπιστους.
Τέρμα τα γκάζια και νέα δημοσκόπηση. Που επίσης δεν είναι δημοσκόπηση. Τι είναι; “Εκλογική επιρροή”, αυτή τη φορά. Δηλαδή ό,τι νομίζει ο δημοσκόπος.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο αθεόφοβος έσπασε όλα τα ρεκόρ. Έδωσε στη ΝΔ 39% που μπορεί να φτάσει και στο 42,5% και… 170 έδρες. Πρώτη φορά κόμμα χωρίς πολιτική καλπάζει. Όπως καλπάζει -κατά Μητσοτάκη- και ο Βέμπερ προς την προεδρία της Κομισιόν, ενώ έρχεται.. τελευταίος στις πραγματικές δημοσκοπήσεις….
Από δίπλα και το Κινάλ της Φώφης. Ενώ διαλύεται… πήρε τα πάνω του. Και οι δυο μαζί μπορούν να πιάσουν 53% και 200 έδρες. Οπότε βγάζουν και πρόεδρο της Δημοκρατίας όποιον θέλουν. Είδατε που όλα τακτοποιούνται αν υπάρχει καλή θέληση;
Πρέπει να αρχίσει να τρέμει Αλέξης Τσίπρας που όσο καλύτερα πάει τόσο καταποντίζεται. Αλλά και ο Προκόπης Παυλόπουλος που όσο καλύτερος πρόεδρος λένε όλοι ότι είναι, τόσο δεν έχει ελπίδα επανεκλογής. Δεν τον εγκρίνει ο Πρωτόπαπας.
Προφανώς είχε υπόψη αυτά τα ευχάριστα ο Μητσοτάκης που έσπασε και από τη δική του πλευρά τα κοντέρ: ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να μειώνει φόρους ακριβώς ένα μήνα από την ανάδειξη του στη πρωθυπουργία. Πριν καν πάρει ψήφο εμπιστοσύνης. Τρέξτε να προλάβετε, το αφεντικό τρελάθηκε.
Όλα αυτά βέβαια υποδηλώνουν την τραγική θέση στην οποία βρίσκεται η ΝΔ. Δεν της φτάνουν οι αποτυχίες ως τώρα, έρχονται και άλλα: από νέες κυβερνητικές πρωτοβουλίες μέχρι σκελετοί που θα αρχίσουν να βγαίνουν από τα ντουλάπια και τα στελέχη της θα καλούνται στα ανακριτικά γραφεία.
Για τον Κυριάκο βέβαια δεν μπορεί να πει κανείς τίποτε. Έχει υποσχεθεί και χειρότερα. Και από ένα σημείο και πέρα είναι δικαίωμά του. Ας τα λουστούν όσοι τον πιστεύουν. Και με τα αποτελέσματα, οι νεοδημοκράτες.
Με τη δημοσκοπική παραπλάνηση όμως δεν πάει άλλο. Η Πολιτεία οφείλει να προστατεύσει την κοινή γνώμη . Όπως ακριβώς όταν της πλασάρουν χαλασμένα προϊόντα η την παραπλανούν με ψευδολογίες διάφοροι αλμπάνηδες.
Εδώ είναι ακόμη πιο επιτακτική η παρέμβαση γιατί αλλοιώνεται η πολιτική αντιπαράθεση και συνεπώς νοθεύεται η Δημοκρατία. Αυτό δεν είναι ενημέρωση, είναι χειραγώγηση. Με την προβολή δημοσκοπήσεων που δεν είναι δημοσκοπήσεις και αξιοποιούνται από τον μιντιακό μηχανισμό της ΝΔ για να δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις.
Περί εγκυρότητας άλλωστε ουδείς λόγος. Την είδαμε στις πραγματικές εκλογικές αναμετρήσεις των τελευταίων ετών με δημοσκοπικά “προϊόντα” των ιδίων εταιριών.
Αποτελεί ευθύνη του υπουργού Νίκου Παππά να εκσυγχρονίσει τη νομοθεσία ώστε αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή να έχει δικαίωμα ελέγχου των εξής προϋποθέσεων για να κοινοποιηθεί μια δημοσκόπηση – οι άλλες δεν ενδιαφέρουν:
-Πόσο κοστίζει η διενέργειά της και ποιος την πληρώνει.
-Πού βρίσκονται τα ερωτηματολόγια- που υποτίθεται ότι συμπληρώθηκαν- και ποιος ελέγχει την εγκυρότητα τους.
-Ποιος διαβεβαιώνει ότι τα ποσοστά που προβάλλονται είναι αυτά που προκύπτουν από τα ερωτηματολόγια.
-Και φυσικά κάτι αυτονόητο: ό,τι προβάλλεται ως δημοσκόπηση πρέπει να είναι δημοσκόπηση. Γκάλοπ, όπως το ξέρει όλος ο κόσμος και όπως ορίζεται επιστημονικά. Πρόθεση ψήφου.
Την “εκλογική επιρροή” και την “εκτίμηση ψήφου” και τι όνειρο είδαν, ας τα πλασάρουν οι -κατ’ επανάληψη διαψευσθέντες -δημοσκόποι στους πελάτες τους.
Δεν μπορούν όμως χρησιμοποιούνται για εξαπάτηση της κοινής γνώμης από ορισμένα ΜΜΕ. Ό,τι προβάλλεται ως δημοσκόπηση και είναι κάτι άλλο, συνιστά παρανομία και εξαπάτηση. Αν δεν το καταλαβαίνουν στην κυβέρνηση, κακό του κεφαλιού τους…