Τα νοικοκυριά μειώνουν τις αγορές τους

Σημαντικές αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταγράφει σε μελέτη του το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρέχονται από την ΕΛΣΤΑΤ, τα ποσά που καταναλώνονται για αγορές τροφίμων (παντοπωλεία και εστίαση) αντιστοιχούν σε περίπου 30% των συνολικών δαπανών των νοικοκυριών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης η δαπάνη κατά κεφαλήν σε είδη παντοπωλείου το 2023 είναι αυξημένη κατά 3,37% σε σχέση με το 2022 κάτι που αποδίδεται στον συνδυασμό των ανατιμήσεων και της μείωσης στον όγκο αγορών των νοικοκυριών και κατά 10,69% σε σχέση με το 2009 τη χρονιά πριν την έναρξη της πρώτης δημοσιονομικής κρίσης.

Η δαπάνη για τρόφιμα διαμορφώθηκε σε ποσοστό 19,58% των συνολικών δαπανών και για την εστίαση 10,15%, με το συνολικό ποσοστό για διατροφή να προσεγγίζει το 30%. Συνολικά οι βασικές δαπάνες της διατροφής, του παντοπωλείου, της εστίασης, του ηλεκτρισμού και των υγρών καυσίμων αντιπροσωπεύουν το 44,61% των συνολικών δαπανών το 2023, έναντι 37,90% το 2009.

Screenshot_2024-10-21_141336_3eb5f.png