Οι ειδήσεις πρέπει να συγκλονίζουν πλέον και όχι απλά να ενημερώνουν

Breaking News
Toυ Γιώργου Μαρκάκη

Breaking News!

Tα νέα οφείλουν να είναι σπαστικά για να μπορούν να διαπεράσουν στο νησί των παχυδέρμων μας. Δεν μπορούν έτσι απλά να βιδώσουν στο νοηματικό μας ταμπλό. Απαιτούν διεισδυτική δύναμη. Η όποια είδηση λοιπόν πρέπει να έχει ενισχυθεί κατάλληλα Σαν τα κρουστικά δράπανα για τσιμεντένιους τοίχους. Οι ειδήσεις πρέπει στην παρουσίαση τους όχι να πιέζουν αλλά να συνθλίβουν, όχι να μαραζώνουν αλλά να ξεριζώνουν, να αποδεκατίζουν κοκ.

Το ψιλόβροχο τι να σου κάνει; Ο εθισμός, εμένα του σύγχρονου Έλληνα, σε καταιγιστικές ειδήσεις και μόνο είναι μάλλον δεδομένος. Οι μικρές ειδήσεις κατατάσσονται και αρχειοθετούνται στο ντουλάπι της μνήμης ως δευτερεύουσας και ήσσονος σημασίας και μένουν έτσι στα αζήτητα και άρα δεν φέρνουν έσοδα από διαφημίσεις.
Η ενημερωτικότητα τους μοιάζει με ξεθυμασμένο τουριστικό μαγνητάκι από κάποιο παλιό σουβενίρ στον Πύργο της Πίζας που έχουμε βάλει πάνω στο ψυγείο για να συγκρατούμε υπενθυμιστικά τους απλήρωτους λογαριασμούς μας. Το συνεχώς αυξανόμενο βάρος των απλήρωτων υποχρεώσεων μας δεν μπορεί να σηκώσει πιά την ασθενή μνήμη. Ο Πύργος έχει πέσει.
Η σύγχρονη δραματουργία της καθημερινής εκφώνησης των ειδήσεων πιεζόμενη από την συνεχώς μειούμενη απουσία διαφημίσεων στα ΜΜΕ απαιτεί ένα περισσότερο δραματικό χαρακτήρα στις ειδήσεις που δεν έρχονται αλλά επελαύνουν σαν δρεπανηφόρα άρματα κατά πάνω σε μας τους ανύποπτους πολίτες και υποψιασμένους φορολογούμενους.

Το κέντρο βάρους κάποτε σε μια ειδησεογραφική σύνταξη έδραζε στην σωστή ενημέρωση σήμερα το ενημερωτικό επίκεντρο έχει μετακομίσει στην διεύθυνση του marketing. Αν δεν πουλά μια είδηση δεν βγαίνει καν.

Έτσι λοιπόν και οι συνήθειες και το τελετουργικό σε κάθε δημοσιογραφική σύνταξη έχει μεταβληθεί σε ένα πραγματικό αιματηρό Rollerball όπου κυλάνε κεφάλια αντί για μπάλες.

Για να αυξηθούν τα έσοδα από το ραδιοτηλεοπτικό show των ειδήσεων η ψαριά που θα παρουσιάζεται καθημερινά στο τηλεοπτικό μάρμαρο θα πρέπει να είναι αναμφίβολα συγκλονιστική.

Αν η ροή των ειδήσεων δεν είναι καταιγιστική δεν κατορθώνει να διαπεράσει την τσιμεντωμένη πραγματικότητα μας.

Η μαρίδα του Σαρωνικού και η σαρδέλα του Ευβοϊκού μετατρέπονται σε πιράνχας και γαλέος όπως και ο σαπουνάς σε θαλάσσιο πεινασμένο τέρας έτσι ώστε να υπερνικηθεί η ανοσία μας στην ειδησεογραφική αθερίνα. Προχθές ένας ερωδιός στην Κρήτη μεταμορφώθηκε από άσχετους σε τυραννόσαυρο που το έσκασε από το Jurassic Park.

Ακόμα και η σπιτική μας ενδοεπικοινωνία είναι σίγουρα πιο αποτελεσματική αν παρουσιάζεται σαν banner στην λαπτοποιημένη συνείδηση μας, σαν ένα μέρος από τις καθημερινές ραγδαίες εξελίξεις που υποτίθεται ότι μας συγκλονίζουν.

Τα banner μάλιστα επειδή «τρέχουν» πρέπει να προπονούμαστε και μεις μαζί τους στο πήγαινε χωρίς έλα.

Βreaking news:Το φαγητό δεν έχει σερβιριστεί στην τραπεζαρία. No money dear!