Πρέπει να μπει φρένο στην διαστρέβλωση του ρεμπέτικου!

Του Μπάμπη Τσέρτου

Άκουσα τον Δ. Σαββόπουλο στην έναρξη της συναυλίας του “Ολοι μαζί μπορούμε” για τον Τσιτσάνη να λέει ότι ο Τσιτσάνης έβγαλε το Ρεμπέτικο από τον υπόκοσμο, συνέδεσε το νεώτερο τραγούδι με το παραδοσιακό την καντάδα κλπ.

Πρέπει να τον πληροφορήσω ότι η Ζαχαριαδική άποψη ότι το Ρεμπέτικο είναι του λούμπεν προλεταριάτου, πλέον δεν ισχύει με τις γνώσεις που έχουμε σήμερα για το Ρεμπέτικο. Η Μεταξική λογοκρισία από το 1936 και μετά απαγόρευσε την ελεύθερη έκφραση.

Θυμίζω ότι το 1946 τα δυο πρώτα τραγούδια του Τσιτσάνη που ηχογραφήθηκαν ήταν “Όταν συμβεί στα πέριξ” και “Πρωί πρωί με τη δροσούλα” δύο εξαιρετικά χασικλίδικα τραγούδια, όμως πάλι η λογοκρισία έδρασε. Ας αφήσουμε λοιπόν τα ηθικοπλαστικά μας και ας υμνήσουμε την λογοκρισία!

Επίσης αν ακούσει τα χιλιάδες Ρεμπέτικα της προ Τσιτσάνη εποχής-πριν το 1937- θα αντιληφθεί ότι και όλα τα υπόλοιπα προηγούνται του Τσιτσάνη. Με τα παραδοσιακά και τα νησιώτικα είναι και η σμυρνέικη σχολή αλλά και ο Μάρκος, ο Μπαγιαντέρας, ο Παπαιωάννου, όπως και με τις λαικές καντάδες.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο Τσιτσάνης δεν είναι κορυφαίος-ίσως ο μεγαλύτερος μαζί με τον Μάρκο του Πειραιώτικου Ρεμπέτικου-όμως η άρνηση της Σμυρνέικης σχολής-Τούντας, Παπάζογλου, Σκαρβέλης και τόσοι άλλοι είναι σαν να αφήνεις ανάπηρη την Ελληνική μουσική.

Δυστυχώς οι μεγάλοι συνθέτες του λεγόμενου έντεχνου τραγουδιού δεν προσέγγισαν αυτή τη σχολή, γιατί οι σπουδές τους στην λεγόμενη Δυτική μουσική δεν τους επέτρεψαν να μάθουν και την μονοφωνική μελωδία που εναρμονίζεται αλλιώς και έτσι έχουν ακόμη, πολλοί εξ αυτών στρεβλή άποψη.

Πρέπει να μπει φρένο στην κακοποίηση και την διαστρέβλωση του ρεμπέτικου!!!

Από το  F/B