Τattooland: H ζεν παράσταση του Μηνά Βιντιάδη

Με σκηνοθεσία της Κερασίας Σαμαρά

Το «Tatooland» είναι συνολικά μια καλοδουλεμένη παράσταση που όλοι οι συνελεστές της έχουν προσεγγίσει με αγάπη και πολύ δουλειά. Δουλειά που δεν σταματάει το βράδυ της πρεμιέρας αλλά συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων (η σκηνοθέτης ήταν εκεί, πολύτιμος πυλώνας για να στηρίξει την ομάδα της και να την κάνει ακόμα καλύτερη σημειώνοντας τυχόν αστοχίες) και αυτό είναι κάτι που σπάνια συναντάμε πια. Σας την προτείνω σαν μια εναλλακτική πρόταση στη θεατρική σας ατζέντα. ΜΑΡΙΑΝΤΖΕΛΑ ΨΑΡΑΔΕΛΛΗ

 

Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κων. Μπούρα

Τo Tattooland του Μηνά Βιντιάδη στα πλαίσια του 3ου Φεστιβάλ Ελληνικού θεατρικού έργου στο «Αγγέλων Βήμα», που διεξάχθηκε επιτυχώς χάρη στην Λεία Βιτάλη, εισηγήτρια-διευθύντρια-υπεύθυνη ρεπερτορίου για τα σύγχρονα νεοελληνικά κείμενα που επιλέγονται για να ανεβούν στα πλαίσια αυτού του Φεστιβάλ που τείνει να εδραιωθεί και να γίνει θεσμός, σε αυτόν τον υπέροχο, ατμοσφαιρικό χώρο, που έχει γίνει πλέον ζωντανό κύτταρο Πολιτισμού, καλογουστιάς κι εμβρίθειας στα καλλιτεχνικά μας πράγματα. Ακούτε υπεύθυνοι του Υπουργείου Πολιτισμού;

Κινηματογραφικής ταχύτητας κι ανατολίτικου μινιμαλισμού, η ζεν παράσταση βασισμένη στο εξαίρετο θεατρικό έργο τού Μηνά Βιντιάδη.

Θαύμασα τη σκηνοθεσία, τους ηθοποιούς, τα αφαιρετικά σκηνικά, τα εκπληκτικά κοστούμια, τα ελάχιστα απαραίτητα requisites, σε αυτή την απαράμιλλης ρυθμολογίας θεατρική παράσταση με στοιχεία ζεν διαλογισμού (υπέροχη η στάση των ηθοποιών όταν δεν δρουν ενεργώς). Αυτή η κινηματογραφική ταχύτητα, που έκοβε μερικές φορές την ανάσα του θεατή, με συνδυασμό με τον ανατολίτικο μινιμαλισμό που επέλεξε η σκηνοθέτις Κερασία Σαμαρά για να ενορχηστρώσει αυτό το εκπληκτικό κείμενο, που το ερμήνευσαν άψογα ηθοποιοί που θα μπορούσαν να σταθούν σε οποιαδήποτε μικρή και μεγάλη οθόνη του κόσμου. Το λέω αυτό γιατί μου έμοιαζε η όλη παράσταση σαν πρόβα, σαν δοκιμή, για κάποια ταινία ή μια τηλεοπτική σειρά μεγάλου βεληνεκούς.

Ωραία η ιδέα της ακτινογραφίας μιας σύγχρονης κοινωνίας της Κρίσης (η περιρρέουσα ατμόσφαιρα δεν ήταν περιορισμένη στα εθνικά μας μόνον πλαίσια, αλλά θα μπορούσε να σταθεί σε οποιοδήποτε μήκος και πλάτος του πλανήτη χωρίς να διαφοροποιηθεί καθόλου ο γραμμένος θεατρικός λόγος)… Ωραία, λοιπόν, η ιδέα της ακτινογραφίας μιας σύγχρονης κοινωνίας σε Κρίση πάνω στο ντιβάνι-θρόνο ενός καλλιτέχνη των τατουάζ που αναγκάζεται να επιτελέσει και χρέη ερασιτέχνη ψυχαναλυτή!!! Υπέροχη σύλληψη, αλησμόνητο concept, υπέροχα οπτικά και σκηνικά εφέ (με ελάχιστα μέσα – αυτή η λιτότητα με τρελαίνει και με συνεπαίρνει ταυτόχρονα – ιδού που είχε και η οικονομική Κρίση τα καλά της).

Όλοι οι ηθοποιοί ήταν αξιοθαύμαστοι και ΙΣΟΤΙΜΟΙ. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανέναν. Τα τελευταία χρόνια παρακολουθώ σε διάφορους χώρους δουλειές συνόλου (όπως ήταν παλαιότερα το «Θέατρο Τέχνης») κι όχι συμπαιγνίες πρωταγωνιστών που κοιτούν να υποσκελίσει ο ένας τον άλλον. Μου αρέσει αυτή η συλλογικότητα, η λογική της ομάδας, κάτι ξένο μέχρι τώρα στα ελληνικά μας δεδομένα και πεπραγμένα. Οψόμεθα! Ίδωμεν!

Στο πληροφοριακό παράρτημα αναφέρονται όλα τα ονόματα των συντελεστών αυτής της καταπληκτικής παράστασης.

Εγώ σταματώ εδώ, αν και θα μπορούσα να μιλώ με τις ώρες αναδομώντας αυτό το εξαίρετο παραστασιακό γεγονός!

Κωνσταντίνος Μπούρας

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΝ