Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017 Βρείτε μας στο FacebookΒρείτε μας στο GooglePlus

Ο «κακός πρωθυπουργός» και οι Ταλιμπάν του υπουργείου Παιδείας!

Του Βασίλη Φιλιππάτου

Ποιοι ανεγκέφαλοι και για πιο λόγο αλλοίωσαν το αυθεντικό κείμενο του Γιώργου Θεοτοκά (1905-1966), ενός από τους κορυφαίους διανοητές της γενιάς του ’30;

Ποιο στόχο είχαν και γιατί θεώρησαν ότι αφού ο… βασιλιάς είναι γυμνός καλύτερα να τον κρύψουμε στον αχυρώνα; Και σε τελευταία ανάλυση ποιός είναι ο «κακός πρωθυπουργός» και γιατί κόπηκε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις;

«Ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σ’ αυτήν είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κούφο πρύτανη ή έναν κακό πρωθυπουργό»

Χρειάζονται πραγματικά «λάτρα στον εγκέφαλο» οι φωστήρες του Υπουργείου Παιδείας και της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων για την αλλοίωση του αυθεντικού κειμένου του Θεοτοκά στο μάθημα της γλώσσας προκειμένου να μην δημιουργηθούν δυσάρεστοι συνειρμοί για τον κ. Τσίπρα…

Το κείμενο λοιπόν του Γιώργου Θεοτοκά που έπεσε στους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων είναι από ένα κείμενό του μεγάλου δημοτικιστή που δημοσιεύτηκε το 1956. Πρόκειται για τις παραινέσεις ενός πατέρα προς τον 20χρονο γιο του. Σ’ ένα σημείο του κειμένου ο συγγραφέας αναφέρει:

«Να είσαι αυτό που είσαι. τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Άκουσέ με. ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σ’ αυτήν είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κακό επιστήμονα».

Αυτή την εκδοχή έδωσαν οι «Ταλιμπάν» του υπουργείου στα παιδιά. Κι όχι μόνο αυτό. «Καρφώθηκαν» κι από πάνω καθώς τους ζήτησαν να αναπτύξουν σε 50 έως 60 λέξεις το νόημα της τελευταίας αυτής πρότασης. Δηλαδή της αλλοιωμένης! Μόνο που ο Θεοτοκάς δεν γράφει αυτό στο κείμενό του «Στοχασμοί και Θέσεις», αλλά: «Ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σ’ αυτήν είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κούφο πρύτανη ή έναν κακό πρωθυπουργό».

Έτσι, ο… κομισάριος του υπουργείου Παιδείας  τον «κούφο πρύτανη ή κακό πρωθυπουργό» τον έκανε σκέτο «κακό επιστήμονα». Γιατί; Για να «προστατεύσει» τον λαοπρόβλητο πρωθυπουργό ή για να αποφύγει τα… γκούλαγκ της Σιβηρίας που θα τον έστελνε η Κουμουνδούρου; Ίσως ο φωστήρας αυτός να το έκανε από μόνος του χωρίς να ρωτήσει κανέναν. Ίσως είναι περισσότεροι του ενός οι φωστήρες και να το έκαναν μετά από βαθυστόχαστο εκπαιδευτικό προβληματισμό για να μην μπερδέψουν τους ούτως ή άλλως φτωχούς στην ελληνική γλώσσα μαθητές (μαθητές στα θρανία της δικιάς τους «φτώχειας») με  το επίθετο «κούφος» και μαζί μ΄αυτό «κλάδεψαν» και το «κακός πρωθυπουργός»!.

Σίγουρα πάντως θα σκέφτηκαν ότι κανείς δεν θα το… πάρει χαμπάρι.

Τώρα όμως που το -και τους- πήρανε χαμπάρι – πρέπει να πέσουν κεφάλια. Και μάλιστα από τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα. Γιατί τον εκθέτουν, τον γελοιοποιούν και τον «χρεώνουν». Και φυσικά ο ίδιος δεν μπορεί να γίνεται «κούφος» μετά την κατακραυγή της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και να παραδίδεται στη χλεύη των όψιμων θεματοφυλάκων της… αστικής παιδείας  (α ρε έρμε Θεοτοκά) και στο ειρωνικό μειδίαμα του κάθε Άδωνι…