Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2018 Βρείτε μας στο FacebookΒρείτε μας στο GooglePlus

Το πρόσωπο της Ελλάδας είναι ΠΟΠ

Toυ Στέλιου Κούλογλου

Mπορεί ο Άντι Γουόρχολ να έκανε την pop art διάσημη την δεκαετία του ‘60, όμως και εμείς την περασμένη Τρίτη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η Ελλάδα ανέδειξε την δική της ΠΟΠ art! Το Εστιατόριο των Ευρωβουλευτών μετατράπηκε σε ένα ελληνικό γαστρονομικό χωριό, όπου παρουσιάστηκαν προϊόντα και γεύσεις από όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Εστιάσαμε στα προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, που απειλούνται περισσότερο από τις διεθνείς εμπορικές συμφωνίες και λίγα είναι γνωστά όσο η φέτα, που αποδεδειγμένα, όπως εξήγησε ο καθηγητής Βιοχημείας, Δημήτρης Κουρέτας, μιλώντας στα πλαίσια των εκδηλώσεων με θέμα την οικονομική σημασία των προϊόντων γεωγραφικής ένδειξης, αποτελεί το πιο θρεπτικό τυρί με διπλάσια περιεκτικότητα σε βιταμίνες από το τσένταρ και τετραπλάσια από την παρμεζάνα. Σύκα από την Στερεά Ελλάδα, φιστίκια και ρετσίνα από την Αττική, φέτα από την Ήπειρο, σύγκλινο από την Κρήτη, κατίκι Δομοκού, φορμαέλα Αραχώβης, ροδάκινα Νάουσας, παρθένο ελαιόλαδο, μανούρι, ελιές, κάπαρη, μέλι, κεφαλογραβιέρα, ξινομυζήθρα, γιαούρτι στραγγιστό. Όλα υπήρχαν στα τραπέζια. Και δεκαπέντε σεφ από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, την Κεντρική Μακεδονία, την Ήπειρο, την Δυτική Ελλάδα, την Στερεά Ελλάδα, την Αττική, την Πελοπόννησο, την Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο τα αξιοποιήσαν για να παράξουν μοναδικές συνταγές για τους εκατοντάδες επισκέπτες του γαστρονομικού χωριού μας.

Κάθε χρόνο από την θέση του ευρωβουλευτή οργανώνω μια παρόμοια εκδήλωση που προωθεί τον ελληνικό πολιτισμό. Ο σκοπός είναι να αναδείξουμε το πραγματικό πρόσωπο της Ελλάδας. Γιατί η χώρα μας απέχει πολύ από τα στερεότυπα. Η πραγματική Ελλάδα είναι ο πολιτισμός της, τα έθιμά της, οι γεύσεις της, οι άνθρωποί της.

Οι άνθρωποί της, μάλιστα, παράγουν. Μέσω της εκδήλωσης αυτής, θελήσαμε λοιπόν να φέρουμε σε επαφή παραγωγούς από όλη την Ελλάδα με επιχειρήσεις του εξωτερικού, ώστε να διερευνηθούν οι δυνατότητες συνεργασιών στο Βέλγιο. Σημαντικοί αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια ήταν το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βέλγιο και ο σεφ Μάνος Μακρυγιαννάκης. Την ώρα που στην Ελλάδα παράγονται περισσότερα από εκατό ΠΟΠ προϊόντα, τα οποία μόλις γνωρίσουν οι καταναλωτές στο εξωτερικό ενθουσιάζονται, οι σχετικές εξαγωγές μας είναι πολύ υποδεέστερες συγκριτικά με χώρες με πολύ λιγότερα ΠΟΠ. Η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων είναι η μόνη οδός για εξαγωγές ώστε να σταθεί η οικονομία μας, που ήδη ανακάμπτει, σταθερά στα πόδια της μετά την έξοδο από τα μνημόνια τον Αύγουστο.

Η Ελλάδα για χρόνια, λόγω μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων εντός και εκτός συνόρων, λοιδορήθηκε με αποτέλεσμα η διεθνής εικόνα της να θαμπώσει. Όμως στην πραγματικότητα ο πλούτος της διατροφής μας δείχνει και τον πολιτισμό μας, γιατί είμαστε αυτό που τρώμε. Τώρα, που η διεθνής εικόνα της χώρας μας αναβαθμίζεται, καθώς λύνουμε τις χρόνιες διαφορές με τους γείτονές μας και βγαίνουμε με πολλούς κόπους από το οικονομικό αδιέξοδο, έχουμε μια μοναδική ευκαιρία να την κάνουμε να λάμψει. Και δεν πρέπει να την χάσουμε.

Πηγή: Η Αυγή