Αποκάλυψη τώρα: η εικονική ηγεμονία Μητσοτάκη

Γράφει ο Νίκος Τσαγκρής


Αναφορά στο ανατρεπτικό εαρινό ευρωβαρόμετρο που,  πριν προλάβει να αποκαλύψει το κυβερνητικό ψέμα που ζούμε, θάφτηκε στα «ψιλά» των ελεγχόμενων ΜΜΕ  

Ένα ανοιξιάτικοευρωβαρόμετρο δεν είναι παρά ένα, ακόμα,  ευρωβαρόμετρο, ανάμεσα στα αμέτρητα βαρετά  ευρωβαρόμετρα που, απ’ το 1973 μέχρι σήμερα, παράγει η εταιρία δημοσκοπήσεων TNS Opinion για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η οποία, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Επικοινωνίας της Κομισιόν, τα κοινοποιεί στα ΜΜΕ των χωρών-μελών της Ένωσης. Κι εκείνα, στα αμέτρητα πλήθη της έντυπης ή τηλεοπτικής, ή διαδικτυακής πελατείας τους, εισπράττοντας αβίαστα εκατομμύρια … ευρωχασμουρητά. 

Ωστόσο, το συγκεκριμένο ανοιξιάτικο ευρωβαρόμετρο (αυτό που έγινε πρωτοσέλιδο θέμα σε προσκείμενη στη ΝΔ εφημερίδα* υπό τον τίτλο «71% Μαύρο στην κυβέρνηση»)   άναψε τα αίματα εκ δεξιών και εξ ευωνύμων του κυβερνώντος κόμματος∙ προκαλώντας μεμφόμενες κραυγές και καταγγελτικούς ψιθύρους κατά των ελληνικών εταιριών δημοσκοπήσεων και την εξ αυτών εγκατεστημένη εικονική πραγματικότητα fake εμπιστοσύνης, που υποτίθεται ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη απολαμβάνει:

«Θα είχε ενδιαφέρον, κάποιος, είτε από την κυβέρνηση είτε από τις εταιρίες δημοσκοπήσεων που δίνουν 15 και 20 μονάδες προβάδισμα στη ΝΔ, να εξηγήσει πως προκύπτει αυτή η χαοτική διαφορά σε σχέση με τα στοιχεία του ευρωβαρόμετρου για την Ελλάδα», σάρκαζε εξ αριστερών, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος, την ίδια στιγμή που το εκ δεξιών (σεσημασμένο και ως… Σαμαρικό) blog antinews.gr σχολίαζε: το συγκεκριμένο ευρωβαρόμετρο «αναιρεί πλήρως την εικόνα που παρουσιάζουν για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη τα ΜΜΕ και οι εταιρίες δημοσκοπήσεων».

*******

Αυτά τα ολίγα!.. Στον επόμενο τόνο, το θέμα «πέρασε στα ψιλά», όπως λέμε εμείς οι εφημεριδάνθρωποι. Και αυτό, διότι τα ΜΜΕ διαχειρίστηκαν το… ανατρεπτικό ανοιξιάτικο ευρωβαρόμετρο με τον τρόπο που διαχειρίζονται κάθε πληροφορία που κατέχουν: με γνώμονα τα συμφέροντα που υπηρετούν τη μεγάλη επιχείρηση που λέγεται πολιτική.  

Και αποκαταστάθηκε η καθεστηκυία ενημερωτική τάξη: ο Μητσοτάκης είναι πρωθυπουργός με τα όλα του, «μακράν ο καταλληλότερος θα είναι και στο επόμενο γκάλοπ που θα βγει οσονούπω στον αέρα, κι άσε το ευρωβαρόμετρο να λέει», μου απάντησε Μαξίμιος παις, όταν του ζήτησα να μου πει τα κυβερνητικά καθέκαστα.

Το ίδιο γκάλοπ που, σύμφωνα με τον… Μαξίμιο παίδα (παλαιό κεντρώο συνάδελφο, στην πραγματικότητα), «θα παίξει τις επόμενες μέρες, το προβάδισμα της ΝΔ παραμένει «εκεί γύρω στις 15 μονάδες», και δείχνει ότι «η χώρα μας τα έχει καταφέρει πολύ καλύτερα στην αντιμετώπιση της πανδημίας από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Φυσικά, δεν είμαι σε θέση να σας πω – δεν το γνωρίζω – ποιο είναι το ποσοστό των Ελλήνων που εμπιστεύονται και επηρεάζονται (ως προς την κατεύθυνση της ψήφου τους) από αυτού του τύπου τα γκάλοπ, που παράγονται με γνώμονα τη συντήρηση της  καθεστηκυίας κυβερνητικής  ενημερωτικής τάξεως. Ωστόσο, αν λάβουμε υπόψη μας τα στοιχεία του ανοιξιάτικου ευρωβαρόμετρου όσον αφορά τον Τύπο και την ποιότητα της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα, έχουμε, κατά την γνώμη μου, μια έμμεση συμπερασματική απάντηση…

*******

Λοιπόν, που λέτε, όσον αφορά τον Τύπο και την ποιότητα της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα, το φετινό… ανατρεπτικό ανοιξιάτικο ευρωβαρόμετρο μας λέει ότι το 74% των Ελλήνων  δεν εμπιστεύεται την τηλεόραση, το 54% δεν εμπιστεύεται τις εφημερίδες, το 48% δεν εμπιστεύεται το ραδιόφωνο, ενώ το μέσο που εμπιστεύεται ένας στους δύο Έλληνες είναι το διαδίκτυο.

Εδώ οφείλουμε να πούμε, έξω απ’ τα δόντια, ότι τα στοιχεία αυτά, που δείχνουν το ντροπιαστικό μέγεθος αναξιοπιστίας των ΜΜΕ στη χώρα μας, σε αναλυτική αλληλεξάρτηση με την  αναξιοπιστία των ελληνικών δημοσκοπικών εταιριών (όπως αυτή αναδύεται από την μεγάλη αντίφαση του αντικυβερνητικού 71% στο ευρωβαρόμετρο), παραπέμπουν σε μια μη Δημοκρατία. Σε ένα –κάποιο– απολυταρχικό καθεστώς απροσδιόριστου ιστορικού γένους.

Αυτό αποδεικνύεται και απ’ το γεγονός ότι τα ελληνικά ΜΜΕ που, όπως είπαμε, στην πλειονότητά τους λειτουργούν με γνώμονα τα συμφέροντα που υπηρετούν τη μεγάλη επιχείρηση που λέγεται πολιτική, επέλεξαν και έκαναν θέμα (υπό τον τίτλο «71% Μαύρο στην κυβέρνηση») ένα στοιχείο που αφορά ακριβώς «την επιχείρηση που λέγεται πολιτική»…

Αγνοώντας ένα άλλο, εξίσου – ίσως και περισσότερο – σημαντικό κατά τη γνώμη μου, εύρημα του ευρωβαρόμετρου, που αφορά την ποιότητα της Δημοκρατίας πολύ περισσότερο απ’ ότι η αξιοπιστία του Τύπου και των δημοσκοπήσεων∙ αφού αποκαλύπτει σχεδόν καθολική εξαφάνιση της πίστης – της εμπιστοσύνης, αν προτιμάτε – προς τα πολιτικά κόμματα, από τη συλλογική συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας:

Το 88% των Ελλήνων δεν εμπιστεύονται τα κόμματα, αποκαλύπτει το ευρωβαρόμετρο… Ανεξάρτητα αν ονομάζονται Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝ.ΑΛ, ΚΚΕ ή  ΜέΡΑ25, φαντάζομαι.  Και λυπάμαι πολύ. Τίποτε άλλο…           

Από την ΑΥΓΗ της Κυριακής