Βίντεο- ντοκουμέντο: Αν το ελληνικό λιμενικό είχε επέμβει δεν θα είχαν πνιγεί

Ένα βίντεο ντοκουμέντο λίγες ώρες πριν τη βύθιση του αλιευτικού στην Πύλο που τραβήχτηκε από το κατάστρωμα εμπορικού πλοίου, πιθανόν εκείνου που προσέφερε τρόφιμα και νερό στους μετανάστες, έρχεται στη δημοσιότητα και εγείρει νέα ερωτήματα για τους χειρισμούς των ελληνικών Αρχών και του Λιμενικού Σώματος.

Το βίντεο δείχνει ότι το σούρουπο το πλοίο στην πραγματικότητα δεν κινούνταν, παρά τους ισχυρισμούς περί του αντιθέτου από το ελληνικό Λιμενικό Σώμα που υποστήριξε ότι η πλεύση ήταν κανονική και επομένως οι μετανάστες μπορούσαν να κατευθυνθούν προς την Ιταλία.

Επιπροσθέτως, οι συνθήκες της θάλασσας ήταν ιδανικές και επί του σκάφους οι μετανάστες θα μπορούσαν να συνεργαστούν για τη διάσωσή τους, η οποία αντιθέτως ούτε σχεδιάστηκε ούτε υλοποιήθηκε.

Το βίντεο αυτό δημοσιεύτηκε από την ιστοσελίδα defenceline.gr.

Μεταξύ του φορτηγού πλοίου και του αλιευτικού σκάφους είχε τεντωθεί μια γραμμή για την παράδοση τροφίμων στους πρόσφυγες, όπως εξηγεί η φωνή ενός ναυτικού.

Το ιταλικό μέσο αναφέρει πως αν το ελληνικό λιμενικό είχε επέμβει παραδίδοντας σωσίβια και οργανώνοντας επαγγελματική διάσωση, εκατοντάδες άνθρωποι δεν θα είχαν πνιγεί όπως συνέβη λίγες ώρες αργότερα, στις δύο τα ξημερώματα.

Στο ίδιο πνεύμα με τη Repubblica η Corriere σχολιάζει πως από τα πλάνα διάρκειας 20 δευτερολέπτων φαίνεται ότι τραβήχτηκαν κατά τη δύση του ηλίου, άρα σε μια ώρα μεταξύ 8 και 9 μ.μ. Και υπάρχουν δύο καθοριστικές πτυχές.

Το ιταλικό μέσο αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Πρώτον: οι καιρικές συνθήκες είναι άριστες και η θάλασσα απόλυτα ήρεμη, άρα μια βέλτιστη κατάσταση που σίγουρα θα καθιστούσε εφικτή μια καλά σχεδιασμένη επιχείρηση διάσωσης. Δεύτερον: το αλιευτικό σκάφος είναι πρακτικά ακίνητο, ελάχιστα κινείται από το ρεύμα, σίγουρα δεν πλέει, όπως ισχυρίζεται η ελληνική ακτοφυλακή σε επίσημο έγγραφο, στο οποίο εξηγείται ότι ένα περιπολικό σκάφος από την Κρήτη έδεσε το σκάφος των μεταναστών γύρω στις 10 το βράδυ».

Το δημοσίευμα αναφέρει ακόμα: « Οι εικόνες φαίνεται λοιπόν να επιβεβαιώνουν ότι το σκάφος βρισκόταν “σε κίνδυνο”, σε δυσκολία, όπως είχε αναφερθεί από το πρωί από το Alarm phone, το οποίο είχε λάβει κλήσεις για βοήθεια μέσω δορυφορικού τηλεφώνου που υπήρχε στο σκάφος».