Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: Με τη σύμβαση 717 δεν θα υπήρχε η τραγωδία

Η τραγωδία των Τεμπών δεν θα είχε συμβεί εάν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου. Αυτό είναι το συμπέρασμα στο βαρύ κατηγορητήριο που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία κάνει ξεχωριστή δικογραφία από την κύρια του εφέτη ανακριτή στη Λάρισα.

Το πολυσέλιδο κατηγορητήριο εκθέτει τον τότε υπουργό Μεταφορών, ο οποίος στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ισχυρίστηκε αναφερόμενος στην αμαρτωλή σύμβαση 717 ότι καμιά τεχνολογία δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπε το δυστύχημα αφού και τα πιο σύγχρονα συστήματα λειτουργούν από ανθρώπους:

«Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν την Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής —το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο Άδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία».

Αντίγραφο αυτής της δικογραφίας για τη μη υλοποίηση της σύμβασης βρίσκεται ήδη στα χέρια και του εφέτη – ειδικού ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος διεύρυνε τον κύκλο των κατηγορουμένων για το δυστύχημα στα Τέμπη καλώντας σε απολογία πρώην στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ που ελέγχονται ποινικά και για τη μη εκτέλεση της σύμβασης 717.

«Εάν είχαν πραγματικά πρόθεση να εκτελέσουν το έργο-αντικείμενο της Σύμβασης 717/2014 (σσ: οι κατηγορούμενοι πρώην στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ), δεν θα αποδέχονταν σιωπηρά τον αυθαίρετο διαχωρισμό της εκτέλεσης του φυσικού αντικειμένου σε δύο μέρη (στο τμήμα ΣΚΑ-Πλατύ τεχνολογίας Bombardier και στο τμήμα Πλατύ-Προμαχώνας τεχνολογίας Alstom) και τη μη εμπλοκή στο τμήμα ΣΚΑ–Πλατύ της δανειοπαρόχου εταιρείας ALSTOM Ferroviaria S.p.A., η οποία έγινε αποδεκτή από την ΕΡΓΟΣΕ ακριβώς γιατί διέθετε αυτήν την “ειδική εμπειρία”», σημειώνεται στο κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

«Ούτε θα αποδέχονταν την εκτέλεση του έργου στο νότιο τμήμα από μόνη την εταιρεία ΤΟΜΗ, η οποία, όχι μόνον δεν διέθετε την ειδική εμπειρία σε σιδηροδρομική σηματοδότηση […] αλλά επιπροσθέτως χρησιμοποίησε παρανόμως την εταιρεία KOMEL, η οποία όμως δεν κατείχε το αντικείμενο της σηματοδότησης και δεν διέθετε καμία ειδική τεχνογνωσία».