Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Αντού

Του Γ. Λακόπουλου

Σαν να υπάρχουν από τη μια ο πρόεδρος και ο Πρωθυπουργός και από την άλλη οι υπόλοιποι.

Η επικαιρότητα κατέγραψε μια εικόνα σαν αυτές που δεν θέλαμε να δούμε: την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας να φωτογραφίζεται στο αποτρεπτικό τείχος του Έβρου.

Τα αθλητικά παπούτσια ως αντικομφορμισμός, ήταν σε αντίθεση με την προσπάθειά της σε άλλες περιπτώσεις να γίνει δεκτή ως πνευματικός άνθρωπος.

Πχ με παρεμβάσεις στην παγκόσμια ημέρα ποίησης και άλλες πολιτιστικές εμφανίσεις . Ένας τέτοιος άνθρωπος υπερασπίζεται τις αρχές του ουμανισμού.

Αλλά και ένας αξιωματούχος που συμβολίζει για το έθνος το ιδανικό της ελευθερίας δεν ταυτίζεται με τη λογική του συρματοπλέγματος.

Στο βαθμό που το τείχος του Έβρου είναι αναγκαίο για την προστασία της χώρας, υπάρχουν ο Στρατός, η Αστυνομία, η κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός, οι υπουργοί.

Μια χαρά μπορούν να φράξουν τα σύνορα και να εμφανιστούν ως επιστάτες της καλής λειτουργίας του φράχτη.

Αρχηγός κράτους με ιστορικό πολιτισμικό φορτίο δεν επικυρώνει με τη συμβολική της παρουσία της τη βιαιότητα της αποτροπής.
Οι άνθρωποι που επιχειρούν να περάσουν τα σύνορα – όπου Γης – είναι παράνομοι τυπικά.
Αλλά είναι και κάτι άλλο: ανέστιοι, διωκόμενοι απελπισμένοι, δυστυχείς, απέλπιδες.

Για να υπάρξουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους αναγκαστικά διασχίζουν σύνορα. Με αντίτιμο τη ζωή τους. Αυτό δικαιώνει, την απόπειρα.

Γιατί μια ευαίσθητη διανοούμενη φωτογραφήθηκε με το κάζουαλ στυλάκι της στο φράχτη; Χωρίς να το συναισθάνεται η κυρία Κατερίνα Σακελλαροπούλου αποκαλύφθηκε-πάλι.

Εμφανίσθηκε στο ρετιρέ της πολιτειακής δομής σαν κάτι που δεν ήταν, όταν ο Μητσοτάκης την πίστωσε με διεθνές κύρος, ως κορυφαία επιστήμονα.

Η αλήθεια; Μηδέν διεθνής παρουσία, ένα απλό πτυχίο Νομικής Αθηνών και σταδιοδρομία στο συνδικαλισμό-στη σκιά του σπουδαίου Αρεοπαγίτη πατρός της.

Η θητεία της στην κορυφή της πολιτειακής πυραμίδας μάλλον δεν θα μείνει ως πρότυπο ρυθμιστή του Πολιτεύματος στους επόμενους.

Ειδικά όταν εμφανίζεται ως μέλος της κυβέρνησης και συνδαιτημόνας-μόνο-του ζεύγους Μητσοτάκη.

Σαν να υπάρχουν από τη μια ο πρόεδρος και ο Πρωθυπουργός και από την άλλη οι υπόλοιποι.

Η εμφάνιση της στον φράχτη, αποδυνάμωσε την αξία της παρουσίας της στον Έβρο.

Ήταν «σαν τον Τραμπ μπροστά στο αποτρεπτικό τείχος στο Τέξας» σχολίασε εύστοχα η Ακρίτα.

«Όφειλε να μείνει μακριά από τέτοιου τύπου θεσμικές «συνηγορίες» προς την αντιπροσφυγική και την αντιμεταναστευτική πολιτική της κυβέρνησης», την κάρφωσε ο Νίκος Φίλης.

Η «ετοιμότητα και το υψηλό αίσθημα ευθύνης που διακατέχουν το προσωπικό των Ενόπλων μας Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που έχουν αναλάβει τη φύλαξη των συνόρων μας», όπως ορθά ανέφερε, δεν έχει στον πυρήνα της τον φράχτη.

Αν επιμένει να βλέπει τα πράγματα από την πολιτισμική πλευρά τους μια ταινία-στο Netflix-ίσως αποκαλύψει , εντός της, ποιο ακριβώς λάθος έκανε ποζάροντας στο τείχος του Έβρου.

Είναι το ισπανικό «Αντού, του Σαλβαδόρ Κάλβο.

«Μια γροθιά στο στομάχι γι’ αυτούς που ονειρεύονται και παλεύουν για τον άνθρωπο, κόντρα σε αυτούς που επιμένουν να υπηρετούν φράχτες και αποκλεισμούς», έγραψαν οι κριτικοί.

ΑΠΟ ΤΟ IEIDISEIS.GR