Xριστιανισμός χωρίς…Χριστό!!

Toυ Μέλιου Ανδρικόπουλου

Οι παλιοί δημοσιογράφοι έλεγαν, πως αν θέλεις να έχει ”επιτυχία” ένα δημοσίευμα,πρέπει να αναφέρει τρία στοιχεία: Αίμα-στέμμα-σπέρμα.Αίμα-έγκλημα,εγκληματικότητα: Κλοπές, ληστείες, διαρρήξεις, φόνοι, δολοφονίες, αρπαγές τσαντών, φθορές ξένης ιδιοκτησίας κλπ,κλπ. Στέμμα: Βίος και πολιτεία της βασιλικής οικογένειας,βουλή,εξουσία,πολιτική,πολιτικοί κλπ,κλπ. Σπέρμα: Σεξουαλικές υποθέσεις,σεξουαλικά εγκλήματα,βιασμοί,μοιχίες(τότε..),αποπλάνηση ανηλίκων κλπ,κλπ.

Αυτά είναι και τα θέματα που απασχολούν κατά κόρον και την σημερινή ειδησεογραφία των Μ.Ε… Φαίνεται πως η κοινωνία δεν εξελίχθηκε… Έμεινε στάσιμη…Έχουν περάσει πολλές δεκαετίες, από τότε που ειπώθηκε η συγκεκριμένη φράση αλλά οι άνθρωποι συνεχίζουν ν΄ασχολούνται, με τα ίδια θέματα που απασχολούσαν και τους παππούδες τους. Τίποτα δεν άλλαξε. Τίποτα δεν οδήγησε την κοινωνία σε νέες κατευθύνσεις,σε ανοδική πορεία,σε ανώτερες πνευματικές σφαίρες…Η Ορθόδοξη Θρησκεία,παρέμεινε καθηλωμένη σε τυπολατρικές εκδηλώσεις, σε επιφανειακή ενασχόληση με την κοινωνία.

Αν η κοινωνία έχει μείνει πίσω, εν πολλοίς, οφείλεται και στην τεράστια αρνητική επίδραση που είχε η ”δεσποτική” εκκλησία στην Ελλάδα.Πολλές φορές, ρασοφόροι όλων των βαθμίδων,”κλειδώνουν” το Χριστό έξω από τις δραστηριότητές τους, προπορεύονται του Αποστόλου Παύλου και ασκούν προσωπικές θρησκευτικές πρακτικές, που πολλές φορές δεν έχουν καμία σχέση με το πνεύμα,την ποιότητα και το περιεχόμενο του Χριστιανισμού.

Λείπει από τους ρασοφόρους η ταπείνωση, η αυταπάρνηση, η ανιδιοτελής προσφορά,η ουσιαστική σεμνότητα, η ασκητικότητα, η εγκράτεια, η αδιαφορία για τα υλικά αγαθά.Αντίθετα,τους χαρακτηρίζει, υπερβάλλων εγωϊσμός, ανείπωτος ναρκισσισμός,υπέρμετρη αγάπη για τον πλούτο και τα υλικά αγαθά.Δεν αγαπούν τον άνθρωπο,δεν γνωρίζουν το βάθος και το πνεύμα της Αγίας Γραφής!! Κατά συνέπεια,οι διδασκαλίες τους,τα κηρύγματά τους είναι αποσπασματικές διατυπώσεις,που έχουν προσαρμοστεί στις δικές τους θρησκευτικοκοινωνικές δοξασίες!!Και αποφεύγουν επιμελώς να κηρύξουν σύμφωνα με τα κείμενα της Αγίας Γραφής,διότι σε κάθε σελίδα της,ελέγχονται για την ”κρυμμένη” και παραβατική συμπεριφορά τους…

Και επειδή πολλοί είναι αμετανόητοι, χωμένοι βαθιά στο βούρκο των υλικών και άλλων απολαύσεων, προτιμούν να αναλύουν δικές τους χριστιανοφιλοσοφικές αντιλήψεις!! Ο κλήρος δεν ελέγχεται από κανέναν φορέα της πολιτείας. Μόνοι τους εκδικάζουν τις εσωτερικές τους υποθέσεις. Βεβαίως,αν προκύψουν βαριά ποινικά αδικήματα,που συχνά πυκνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας,τότε οδηγούνται στο εδώλιο και στη συνέχεια στις ελληνικές φυλακές.

Οι δεσποτάδες διαθέτουν απέραντο πλούτο. Και ενώ δεν έχουν παιδιά,έχουν αρκετά ανίψια τα οποία και ”τακτοποιούν” όλα!!Η ”Ελέω Θεού” ποιμαντική εξουσία που πιστεύουν ότι κατέχουν,τους καθιστά πολλές φορές ασύδοτους, και κινούνται χωρίς όρια προς πολλές κατευθύνσεις…Ο απλός λαός λέει ότι ”το ράσο κρύβει πολλά..” και έχει απόλυτο δίκιο. Οι αποκαλύψεις που είδαν το φως της δημοσιότητας με τον παπά στην ”κιβωτό του κόσμου”, δεν είναι ”κεραυνός εν αιθρία”, ούτε και καινοφανείς. Ο παπάς,απλώς αντέγραφε συμπεριφορές ανωτέρων του. Ολοι οι δεσποτάδες έχουν διαρκώς δίπλα τους νεαρούς διάκους , που τους ντύνουν, τους φοράνε τα παπούτσια,τους περιποιούνται,τους συνοδεύουν παντού… Όσοι δεν έχουν αδύναμη μνήμη, θα θυμούνται υποθέσεις ιερωμένων, κατηγορουμένων για σεξουαλικά εγκλήματα,για διασπάθηση εκκλησιαστικού χρήματος, για σωρεία άλλων εγκλημάτων όπως κλοπών ιερών κειμηλίων,αρχαιοκαπηλείας,υποθέσεις ναρκωτικών ουσιών κλπ,κλπ.

Συνεπώς,το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο μικρός παπάς,είναι το σύνολο του κλήρου,ειδικά του δεσποτικού κλήρου.Είναι άγνωστο αν μπορούν να θεραπευτούν, αυτές οι παγιωμένες συμπεριφορές του εκκλησιαστικού ορθόδοξου ελληνικού κλήρου. Είναι πασιφανές, ότι οδεύει και βρίσκεται πολύ μακριά ,από τα μονοπάτια και την πραγματική διδασκαλία του Χριστού. Η εκκλησία πλέον στην Ελλάδα,δεν αποτελεί παρηγορητικό και ουσιαστικό συμπαραστάτη του πολύπαθου ελληνικού λαού. Είναι ένα ανεξάρτητο, γραφειοκρατικό σύστημα εξουσίας που εργάζεται μόνο για την διατήρηση των προνομίων του.