Το «καλοκαίρι της ευτυχίας» του Κυριάκου Μητσοτάκη, η «ανάταξη», τα «χρυσά κουτάλια» και το φθινόπωρο της «μεγάλης σφαγής»

Του Νίκου Λακόπουλου

» Ευκαιρία αυτό το καλοκαίρι να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Το καλοκαίρι δεν είναι μια εποχή, είναι μια αντίληψη, μια ματιά στα πράγματα».

Δεν ανήκει ακριβώς στον Κυριάκο Μητσοτάκη η βαθιά φιλοσοφημένη έκφραση, αλλά στην εταιρεία που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση- την προώθηση του ελληνικού τουρισμού -και πήρε αμέσως 32 εκατ. γι΄αυτό.

Ύστερα η Marketing Greece …ανέλαβε το κόστος-με τα λεφτά που πήρε και παραχώρησε τα δικαιώματα στην ελληνική κυβέρνηση.  Κι έτσι εμφανίζεται ο Μητσοτάκης να μας εξηγεί όσα λέει ο Steve Vrakakis πως «το ελληνικό καλοκαίρι είναι μία κατάσταση ευτυχίας – το μοναδικό συναίσθημα που νιώθεις όταν είσαι μαζί με αυτούς που αγαπάς, όταν γίνεσαι ένα με τη φύση και νιώθεις μέσα σου ελευθερία».

Τέσσερα μέλη του Δ. Σ. του ΕΟΤ -σύμφωνα με δημοσίευμα της «Εστίας» τελούν υπό παραίτηση, επειδή διαφώνησαν με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης στην εταιρεία Marketing Greece. Η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως αναφέρει η εφημερίδα, εμφανίζεται ως μη κερδοσκοπική εταιρεία στην οποία συμμετέχουν παράγοντες του τουρισμού, ωστόσο φαίνεται πως ανήκει σε συγγενικό πρόσωπο κορυφαίου στελέχους του ΣΕΤΕ. 

«Την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ» θα σχολιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Οι μεθοδεύσεις αυτές, οι οποίες συντονίζονται από τον στενό συνεργάτη του κ. Μητσοτάκη, Στιβ Βρανάκη, φανερώνουν ότι η μόνη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το πώς θα μοιράσει δημόσιο χρήμα στους φίλους της, εν προκειμένω την εταιρεία Marketing Greece».

Ήδη από τις 28 Απριλίου στην Καθημερινή ο Steve Vranakis έχει πει πως «κάναμε μια καλή ομάδα με τον υπουργό Χάρη Θεοχάρη και τους συνεργάτες του, τον ΕΟΤ και τη Marketing Greece» για να απαντήσουν στο ερώτημα πως «οι  εργαζόμενοι στον τουρισμό, που ήδη πλήττονται, θα επιστρέψουν εξυπνότεροι και πιο δυνατοί».

Η θανάτωση των επιχειρήσεων «ζόμπι»

Στη Δομή Φιλοξενίας Μαλακάσας η σύμβαση για την κατασκευή της με απευθείας ανάθεση φαίνεται πως υπερτιμολογήθηκε πέντε φορές πάνω από το κόστος που υπολογίζει ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης. Ο αρμόδιος υπουργός ανέθεσε -απευθείας- την απομαγνητοφώνηση των ομιλιών και των συνεντεύξεων του για 24.000 ευρώ, συν 136.400 ευρώ που θα λάβει εταιρεία που θα τον συμβουλεύει για τις …αναθέσεις.

«Εμείς το ξέρουμε πως τα 32 δισ. δεν είναι μνημόνιο, στην Ε.Ε. το ξέρουν;’ αναρωτιέται ο Γ. Κράλογλου στο Capital τη στιγμή που τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν πως η ύφεση στην Ελλάδα άρχισε πριν τον κορονοϊό: η κυβέρνηση Μητσοτάκη χρησιμοποιεί την πανδημία για να καλύψει την αποτυχία της και να «ανατάξει» την οικονομία.

Το κυνικό σχέδιο του «Μωυσή» για την οικονομία περιλαμβάνει πέρα από την επιλεκτική διοχέτευση πόρων και επιδομάτων και την θανάτωση των «επιχειρήσεων -ζόμπι», όπως είπε ξεκάθαρα πρόσφατα ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Ζαββός.

Η παρεχόμενη ρευστότητα «δεν θα κατευθυνθεί ούτε σε επιχειρήσεις – zombie, ούτε σε μπαταχτσήδες, που δεν έχουν να προσφέρουν κάτι στην ανταγωνιστικότητα, αλλά σε τομείς της Οικονομίας που θα αναδείξει η περίοδος μετά την κρίση».

Για τον υφυπουργό Οικονομικών «μετά την κρίση δεν θα έχουμε την ίδια Οικονομία. Θα υπάρξει πολύ μεγάλη ανακατάταξη, με επανεκτίμηση της αξίας συγκεκριμένων τομέων οικονομικής δραστηριότητας και την παραγωγική χρηματοδότησή τους, μία εκ βάθρων αναπροσαρμογή του οικονομικού και κοινωνικού τομέα».

Η «μεγάλη σφαγή», όπως έχει προαναγγελθεί, δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις «ζόμπι» -που αποστερούν πόρους από τις «υγιείς» και κυρίως τις νέες -που θα δημιουργηθούν με το σχέδιο της «ανάταξης» της οικονομίας.

Η θυσία των «προβληματικών»

Αφορά την δημιουργία μια νέας τάξης πετώντας στον Καιάδα τις «προβληματικές επιχειρήσεις» – που δεν θα χρηματοδοτηθούν, όπως είπε καθαρά ο υπουργός Ανάπτυξης, τους ανέργους που θα αυξηθούν, τους εργαζόμενους που θα δουν τους μισθούς να μειώνονται και πενήντα χιλιάδες μετανάστες πρόσφυγες που όσοι δεν απελαθούν, θα βρεθούν -έχοντας πάρει άσυλο- άστεγοι στους δρόμους.

Η ίδια η κυβέρνηση αποδέχεται πως η ανεργία θα αυξηθεί, οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις είναι «προβληματικές» και δεν τηρούν τις προϋποθέσεις για να δανειοδοτηθούν και όταν τελειώσει το «ελληνικό καλοκαίρι» -μια «κατάσταση ευτυχίας»- θα γίνει η απογραφή της «αναδιάρθρωσης», της «μεγάλης σφαγής».

Η «ανάταξη» θα αρχίσει πάνω σε ερείπια, όπου τα «στοιχεία» δεν είναι απλά νούμερα, αλλά ανθρώπινες ζωές. Η ανάπτυξη που θάρθει δεν θα είναι για όλους και η νέα Ελλάδα θα γεννηθεί με την μέθοδο της θυσίας. «Δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα» -κατά τον Μίλτον Φρίντμαν, τον πατέρα του μονεταρισμού.

Προφανώς θα υπάρξουν αναταραχές, διαμαρτυρίες, οργή και αγανάκτηση, όταν αποκαλυφθεί πως η «ανάταξη» περιλαμβάνει λουκέτα και ανεργία στο όνομα της εξυγίανσης -όπου ο θάνατος του παραδοσιακού εμποράκου που επέζησε στην κρίση δεν χωράει στο όραμα του Μητσοτάκη για μια νέα επιχειρηματική ελίτ.

Η κυβέρνηση έχει φροντίσει και γι΄αυτό: το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη -σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής»- το αμέσως επόμενο διάστημα πρόκειται να αγοράσει χιλιάδες ασπίδες, κράνη και αλεξίσφαιρα γιλέκα, όπως επίσης και μεγάλη ποσότητα δακρυγόνων.

Ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ άλλες πηγές ενημέρωσης ανεβάζουν το ποσό στα 34 εκατομμύρια. «Διαλέγουμε τα καλύτερα στις χαμηλότερες τιμές της αγοράς» είπε στην εφημερίδα πηγή της λεωφόρου Κατεχάκη.