Η “ανάταξη” του πελατειακού κράτους: Υποκλοπές, απευθείας αναθέσεις, πληρωμένες δημοσκοπήσεις και εκμαυλισμός των ψηφοφόρων

Του Νίκου Λακόπουλου

Καθώς πλησιάζουν οι εκλογές ο Άδωνις Γεωργιάδης ανακαλύπτει φτηνές ντομάτες σε λαϊκή της… Φιλοθέης -όπως λέει στην ΕΡΤ- και ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποιεί την ψηφιακές πλατφόρμες να δείξει την πιο σπουδαία μεταρρύθμιση που πέτυχε η κυβέρνησή του: την ανάταξη του πελατειακού κράτους.

Τώρα πια δεν χρειάζεται να μοιράζεις πεντοχίλιαρα σε κάθε ψηφοφόρο χωριστά. Μπορείς να δίνεις επιταγές ακρίβειας και δωράκια των 22 ευρώ τον μήνα- ένα κουλούρι την ημέρα- σε εκατομμύρια ψηφοφόρους κι ας σε κατηγορούν για απόπειρα εξαγοράς ψήφων και προεκλογικά μέτρα.

Η αφελής αντιπολίτευσης λέει ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να μειώσει φόρους όπως ο ΦΠΑ, αλλά αν το έκανε αυτό δεν θα είχε ταμείο για να παριστάνει τον Αη-Βασίλη με λεφτά των ίδιων των ψηφοφόρων.

Η περίφημη “ανάταξη της οικονομίας” που υποσχέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης -που αντιπαθούσε τα επιδόματα, αλλά όταν τα έδινε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ- είναι τελικά παραδοσιακές τεχνικές εκμαυλισμού των ψηφοφόρων με ψηφιακό τρόπο.

Με 43 δισεκατομμύρια η κυβέρνηση Μητσοτάκη δημιούργησε πελατειακές σχέσεις με τους ψηφοφόρους με επιχειρήσεις εξαρτημένες από το κράτος και και μια οικονομική πολιτική που εξαρτάται από τις δημοσκοπήσεις: όταν η δημοφιλία του πρωθυπουργού πέφτει, το πουγκί ανοίγει με έναν εξευτελιστικό τρόπο για τους πολίτες.

Ένα σύστημα πολιτικής χειραγώγησης

Στο μεταξύ με απευθείας αναθέσεις, με ρουσφέτια και την μαζική δωροδοκία των ψηφοφόρων, με εξαγορά μέσων ενημέρωσης και αγορά δημοσκοπήσεων η κυβέρνηση Μητσοτάκη χωρίς αρχές οδηγεί τον παλαιοκομματισμό σε ένα σύγχρονο σύστημα πολιτικής χειραγώγησης.

Ο πρωθυπουργός μπορεί να παρακολουθεί ακόμα και τους υπουργούς του αρκεί να μοιράζει λεφτά που δεν του ανήκουν και που δεν ωφελούν την οικονομία, αλλά την εικόνα του.

Ο εκμαυλισμός φαίνεται πως έχει αποτέλεσμα όταν με μια ομοβροντία δημοσκοπήσεων τις τελευταίες μέρες υποβάλλεται στην κοινή γνώμη η ιδέα πως ούτε οι υποκλοπές, ούτε η υπόθεση Πάτση και άλλα σκάνδαλα κλονίζουν την πρωτιά της Νέας Δημοκρατίας και την δημοφιλία του Μητσοτάκη.

Η κυβέρνηση πέφτει στις δημοσκοπήσεις, αλλά παραμένει πρώτη κι όταν μια δημοσκόπηση δείχνει τη διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ στο 5,4%, από 7,2% τον περασμένο Ιούλιο, έρχεται μια άλλη να δείξει πως η διαφορά είναι τόση, όση να διασφαλίσει τελικά την αυτοδυναμία στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Πώς γίνεται αυτό το θαύμα; Γίνεται μια εταιρεία με αντικείμενο…. χωματουργικές εργασίες να αναλαμβάνει δημοσκοπήσεις για λογαριασμό γνωστής εταιρείας δημοσκοπήσεων όπως φαίνεται από το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών.

Η Ιονία Τεχνική, η οποία φέρεται να εξέδιδε εικονικά τιμολόγια για την Krikel, εταιρεία που έχει συνδεθεί με το παράνομο λογισμικό Predator, φέρεται να εξέδιδε εικονικά τιμολόγια και για την εταιρεία δημοσκοπήσεων Marc.

Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών «φαίνεται πως η Marc ζήτησε από την εν λόγω εταιρεία να της διεξάγει σειρά ερευνών όπως π.χ για διάφορα εμπορικά προϊόντα και υπηρεσίες έως και πολιτικού περιεχομένου δημοσκοπήσεις πανελλαδικής μάλιστα εμβέλειας ενώ φαίνεται πως της έχει παράσχει έως και υπηρεσίες exit poll τόσο στις ευρωεκλογές όσο και στις εθνικές εκλογές».

«Πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα στη χαμένη αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων αλλά και του πολιτικού μας συστήματος» τόνισε μεταξύ άλλων ο εκπροσώπου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο οποίος υπογράμμισε ότι «αναμένουμε εξηγήσεις. Τόσο από τον κ. Μητσοτάκη που οφείλει να απαντήσει με ποιον τρόπο πληρώνει τις δημοσκοπήσεις που παραγγέλνει, όσο όμως και από τον κ. Πιτσιλή της ΑΑΔΕ».

Πολιτικό μάρκετιγκ με λεφτά των άλλων

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης που από αουτσάιντερ στις εσωκομματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας κατάφερε να κερδίσει τις εκλογές -αφού χάλασαν τα μηχανήματα (!) και αναβλήθηκαν έγινε αναπάντεχα πρωθυπουργός και πλέον οργανώνει το κράτος -με παρακρατικούς μηχανισμούς- στα μέτρα ενός προσωπικού κόμματος έχοντας βάλει τους βουλευτές του στον “γύψο”.

Η τέχνη της επικοινωνίας στην υπηρεσία ενός πολιτικού μάρκετινγκ συναντά πλέον το δημόσιο ταμείο και την τέχνη του εκμαυλισμού με την λογική πως όλα εξαγοράζονται. Το μόνο λάθος του μπορεί να είναι στην τιμή γιατί 0,70 ευρώ την ημέρα είναι λίγα.

Αλλά αν οι δημοσκοπήσεις δείξουν ότι το market pass και το καλάθι του νοικοκυριού δεν αποδίδουν, λεφτά υπάρχουν: είναι τα λεφτά των φορολογούμενων με τα οποία επιδοτούνται τελικά οι χορηγοί του Μητσοτάκη σε ένα παιχνίδι αναδιανομής του πλούτου προς τα πάνω.

Όσο για το πώς πληρώνει ο Μητσοτάκης τις δημοσκοπήσεις -όπως ρωτά ο Νάσος Ηλιόπουλος υπάρχει η απάντηση του κυβερνητικου εκπροσώπου όταν ρώτησαν πώς πληρώνεται ο επικοινιωολόγος του -ένας από τους κορυφαίους -και ακριβούς- στον κόσμο.

Δεν πληρώνεται, τζάμπα δουλεύει για τον Μητσοτάκη…

¨