Ο ΣΥΡΙΖΑ ξυπνάει και αρχίζουν ζόρια για τους δημοσκόπους του αέρα

Του Γ. Λακόπουλου

Δεν είναι περίεργα τα νέα ευρήματα της νέας δημοσκοπικής εταιρείας που είχε βρει τον περασμένο Ιανουάριο ότι η διάλυση της χωρα με την κακοκαιρία δεν επηρέασε τις  καλές διαθέσεις των πολιτών απέναντι στην κυβέρνηση.  

Για όσους δεν το πίστευαν είχε και μια δημοσκοπήση με με καμιά 300αριά ερωτηματολογιάκια.  Μήπως και οι άλλοι που έχουν περισσότερα τι το διαφορετικό βγάζουν;

Παρένθεση: Εδώ που τα λέμε- η καλή δουλειά γίνεται -ακόμη και χωρίς  ερωτηματολόγια. Αν είναι αστέρι ο δημοσκόπος το μυρίζει το εκλογικό σώμα. Ειδικά αυτό που βλέπει ο Σκαι. Κλείνει η παρένθεση.

Τώρα η ίδια εταιρεία βρίσκει -τι βρίσκει δηλαδή, μας τα είπαν και άλλοι- ότι η διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ είναι πάνω από δέκα μονάδες. Υπέρ της ΝΔ, μην γίνει κανένα λάθος. Αλλά τα πιο συγκλονιστικά νέα είναι αλλού.

Οι Συριζαίοι δεν γουστάρουν τον Τσίπρα, οι Κιναλίτες γουστάρουν το Μητσοτάκη και ο Ανδρουλάκης είναι δημοφιλέστερος από τον Τσίπρα. Αμέ;

Μια από τα ίδια  δηλαδή. Μόνο που αυτή τη φορά οι Συριζαίοι ξυπνήσανε.   Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, ζητάει από τον ALPHA, εξηγήσεις και στοιχεία από τη διενέργεια της δημοσκόπησης- Π.χ. τα αστάθμητα δεδομένα της.

Είναι μια αρχή. Τα  δημοσκοπικά πράγματα θα μπουν στο σωστό δρομο – και εν όψει εκλογών αυτό πρέπει να γίνει- όταν στην Κουμουνδούρου θα δουν όλη την εικόνα των εταιρειών ερευνών.

Πρακτικά όταν θα απαιτήσουν να ελέγχει το ΕΣΡ συγκεκριμένα στοιχεία για κάθε δημοσκόπηση που κοινοποιείται.

Πρώτο, ποιον την πληρώνει και πόσο.

Δεύτερο, ποιος ελέγχει ότι η συλλογή των απαντήσεων και η επεξεργασία τους γίνεται με επιστημονικό τρόπο.

Τρίτο, ποιος βεβαιώνει ότι αυτά που ανακοινωθήκαν είναι αυτά που προκύπτουν από τις απαντήσεις  που περιέχονται στο σώμα των ερωτηματολογίων- και πού φυλάσσονται.

Τέταρτο, ποιες δουλειές του δημοσίου έχει αναλάβει τον τελευταίο χρόνο η εταιρεία που κοινοποιεί μια δημοσκόπηση.

Και κάτι ακόμη: Να απαγορευτεί στις εταιρίες, ή στα ΜΜΕ με τα οποία συνεργάζονται να εμφανίζουν δημοσκόπηση πρόθεσης ψήφου την “εκτίμηση ψήφου” ή την “εκτίμηση εκλογικής επιρροής” που δεν είναι τίποτε άλλο από τη… γνώμη του δημοσκόπου.

Οι δημοσκοπήσεις δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται για να επηρεάσουν το εκλογικό αποτέλεσμα. Η δουλειά τους είναι να αποτυπώσουν διαθέσεις  μιας δεδομένης περιόδου.

Αυτό είναι σοβαρή δουλειά. Δεν γίνεται με ερασιτέχνες, ούτε με εταιρίες που στήνονται στο πόδι. Πολύ περισσότερο δεν γίνεται με εταιρείες που κάνουν δουλειές με κάποιον από αυτούς που “μετράνε”- και εν προκειμένω τα κόμμα και την κυβέρνηση.

Η αμεροληψία είναι προϋπόθεση, αξιοπιστίας.

Η κοινή γνώμη πρέπει να προστατεύεται από ύποπτες για χειραγώγηση πρακτικές και υπάρχουν δημόσιες αρχές που είναι αρμοδιες γι’ αυτό.  Απλώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη τις αδρανοποιεί.

Στις προηγούμενες εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ πήγε σαν πρόβατο επί σφαγή. Οι δημοσκοπήσεις  έδρασαν σαν προαναγγελθείσες προφητείες.

Απο τις εκλογές και μέχρι τώρα με την ΝΔ στην κυβέρνηση τα πράγματα έγιναν χειρότερα.

Τα δημοσιοποιούμενα ευρήματα των δημοσκόπων οδηγούν στο συμπέρασμα ότι  ελληνική κοινωνία πάσχει από άκρατο μαζοχισμό. 

Όσο πιο αποτυχημένοι αποδεικνύονται οι υπουργοί τόσο πιο επιτυχημένη εμφανίζεται η κυβέρνηση. Όσο πιο κατά διαόλου πάει η χώρα, τόσο οι πολίτες ανυπομονούν να ξαναψηφίσουν ΝΔ.

Όσο πιο δυσαρεστημένη είναι η κοινή γνώμη για την καθημερινότητα, τόσο συσπειρώνεται σ’ αυτούς που της προκαλούν τη δυσαρέσκεια.

Γενικά, όσο χειρότερα τα πάει ο Μητσοτάκης και όσο κάνει δύσκολη τη ζωή των πολλών, τόσο τον λατρεύουν οι Έλληνες.

Στην Εξεταστική Επιτροπή για τη λίστα Πέτσα,- στην οποία η κυβέρνηση δεν επέτρεψε να κληθεί ούτε ο Πέτσας και την έκλεισε, άρον άρον, χωρίς να εξετάσει τίποτε- υπήρξαν και αναφορές στις δημοσκοπικές πρακτικές.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης,  έμπειρος  ως πρώην υπουργός, έκανε κρίσιμες και αποκαλυπτικές παρατηρήσεις. Αυτό δηλώνει ότι στην Κουμουνδούρου ΄τώρα ξερουν πώς παίζεται αυτό το παιχνίδι. 

Δεν έχουν παρά να το κάνουν με ένα απλό εργαλείο: τη νομιμότητα. Αν μη τι άλλο, για να μην τους βγάζουν γλώσσα οι δημοσκόποι του αέρα. 

Είναι θέμα Δημοκρατίας οι έρευνες κοινής γνώμης στην Ελλαδα να περιέλθουν στην αρμοδιοτητα σοβαρών εταιρειών με εντιμότητα και κατάρτιση, ώστε να εξυγιανθεί χώρος.