Το Άγιο Φως, η Αριστερά και η Ανάσταση του Έθνους

 

Toυ Νίκου Λακόπουλου

Ο φετινός γιορτασμός του Πάσχα είχε τα δικά του πολιτικά χαρακτηριστικά αφότου συνδέθηκε ως όριο για την επίτευξη συμφωνίας με τους Θεσμούς- άλλοτε “τοκογλύφους, εκβιαστές” και νυν δανειστές και εταίρους.

Η κυβέρνηση φρόντισε για το Πάσχα να εγκαινιάσει τους ‘νέους αυτοκινητόδρομους” -μάλλον πριν τελειώσουν- για να δώσει τον τόνο της Ανάστασης για την Ελλάδα και η ίδια υποδέχτηκε και πάλι με τιμές αρχηγού κράτους το Άγιο Φως -σημάδι πως η συζήτηση για το αν είναι παγανιστική τελετή ή όχι, έχει τελειώσει.

Μονάχα μια καθηγήτρια φιλοσοφίας και βουλευτής -η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ- θυμήθηκε τον Κοραή που το χαρακτήριζε “ψευτοθαύμα”,που πιστεύουν «ολίγοι ίσως τινές δια μωρίαν και άλλοι δι’αισχροκέρδειαν»”, αλλά έσπευσε κι αυτή με την λαμπάδα της δίπλα στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, στην Κέρκυρα, κατά τη διάρκεια της Αναστάσιμης Ακολουθίας. Μπορεί να είναι ψευτοθαύμα, αλλά λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης που βρίσκεται αυτό, θα το δεχτούμε κι αυτό. Άλλωστε η Αριστερά κατά βάθος πάντα πίστευε στα θαύματα.

Έχουνε περάσει πέντε χρόνια αφότου ένας άλλος υπουργός σήμερα αναρωτιόταν αν το Άγιο Φως θα κάνει και δηλώσεις. Τώρα πια προέχει η ενότητα του έθνους και προκειμένου αυτή να διατηρηθεί, όπως και η κυβέρνηση, και λαμπάδες θα ανάψουμε και δηλώσεις θα κάνει το Άγιο Φως- αφού άλλωστε ο πρωθυπουργός είναι μεν άθεος, αλλά τον αγαπάει ο Θεός, όπως και ο Αρχιεπίσκοπος και ο Πάππας. Επιπλέον η μαρξίστρια καθηγήτρια που ρετούσαρισε τον Πανάγιο Τάφο -προς δόξαν του ελληνικού έθνους- μας βεβαίωσε ότι όχι μόνο υπάρχει Θεός, αλλά σταματάει και τα κομπιούτερ των ερευνητών, όταν πλησιάζουν τον τάφο.

Η Ανάσταση όπως και η Επανάσταση πάντα ήταν σόου. Το δε Πάσχα που καθιερώθηκε ως γιορτή των Ιουδαίων ως ανάμνηση της Εξόδου -που τους απελευθέρωσε από του Εβραίους και την Αιγυπτιακή Δουλεία προσφέρεται για πολιτικούς συμβολισμούς για την απελευθέρωσή μας από την Τραπεζοδουλοχρεοκρατία, όπως έλεγε ο Γιάνης. Ιδιαίτερα αφότου ευθέως ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε καθαρά πως φέτος θάρθει η Ανάσταση της Ελλάδας.

Βέβαια άλλοι βλέπουν στην γιορτή ασσυριακές ρίζες ή Χαναναίους να γιορτάζουν την συγκομιδή κριθαριού την Άνοιξη, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους Έλληνες -που αυτοί τάχουν φτιάξει όλα- να γιορτάζουν την Λαμπρή- όπως λέγεται ακόμα- ως γιορτή της φύσης, της αναγέννησης και τελικά της Άνοιξης.

Η χριστιανική γιορτή -με το λάβετε φάγετε το σώμα μου- μπορεί να αναφέρεται και σε παλιές τελετές ίσως κανιβαλισμού, που έχει απορρίψει μαζί τα Αδώνεια- με τρεις μέρες πένθος και μετά ανάσταση- αλλά οι θυσίες πλέον αφορούν -πλην τριών εκατομμυρίων αρνιών ενίοτε εισαγόμενων- σχεδόν ενός εκατομμυρίου μικροαστών, αφού στην Ελλάδα του 2016, -όπως μας πληροφορεί η Καθημερινή- έχουν απομείνει 955.000 νοικοκυριά με καθαρές αποδοχές που μπορεί να κυμαίνονται –ανάλογα με την κατανομή των εισοδημάτων μεταξύ των μελών της οικογένειας αλλά και την προέλευσή τους– από 1.450 έως 2.850 ευρώ τον μήνα, όταν το 2011 ο αντίστοιχος αριθμός έφτανε στο 1.356.817.

“Η «επίθεση» στη μεσαία τάξη συνεχίζεται με αμείωτη ένταση από την κυβέρνηση, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει τα επόμενα 2-3 χρόνια σε περαιτέρω συρρίκνωσή της, τόσο για αντικειμενικούς λόγους (μείωση καθαρού εισοδήματος) όσο και για λόγους αποφυγής φόρων και εισφορών. Η εμμονή στους υψηλούς συντελεστές που ανέδειξε την Ελλάδα για μια ακόμη χρονιά ως τη χώρα με την υψηλότερη επιβάρυνση μεταξύ των μελών του ΟΟΣΑ (ειδικά για τις οικογένειες με παιδιά) οδηγεί στην εκούσια ή ακούσια μείωση του αριθμού των νοικοκυριών που εμφανίζουν το λεγόμενο «μεσαίο» εισόδημα”.

Για άλλους αξιοπρεπείς μελετητές η θυσία δεν αφορά την μεσαία τάξη, αλλά όλη την Ελλάδα που οδήγησαν ως πειραματόζωο στο βωμό της θυσίας οι Ξένοι, πιθανόν αυτοί που στην Παλιά Διαθήκη είναι οι Μακαβαίοι.

Σε κάθε περίπτωση η φετινή Ανάσταση -με αριστερή κυβέρνηση- στην Ελλάδα αποχτά μια ιδιαιτερότητα ιδιαίτερα τα επόμενα χρόνια ωσότου το 2021 συμπληρωθούν ακριβώς 200 χρόνια από την Εθνική Παλλιγγενεσία. Οι αναφορές στο Κούγκι και τα περί αναστάσεως του έθνους δεν είναι άσχετα με αυτήν την χρονολογία αν και ως πράξη ανεξαρτησίας θα πρέπει να θεωρηθεί το 1831 όταν με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου με το οποίο επικυρώθηκε η «ανεξαρτησία» της Ελλάδας.

Είναι ένα ψυχρό συμβολαιογραφικό έγγραφο που κυριολεκτικά ρυθμίζει την νομή ενός οικοπέδου γύρω από την Πελοπόννησο με συμβαλλομένους την Τουρκία, που θα το αποδεχθεί και τις Τρεις Μεγάλες Δυνάμεις, που το υπογράφουν. Δεν θα είναι εδώ, στην υπογραφή του, ούτε ο Ρήγας, ούτε ο Υψηλάντης, ούτε ο Ανδρούτσος, ο Παπαφλέσσας, ο Καραϊσκάκης. Αλλά δεν θα είναι ούτε ο Καποδίστριας, που συμμετέχει με υπομνήματα. Η Ανεξαρτησία της Ελλάδας υπογράφηκε ερήμην της.

 « Η Ελλάς θέλει σχηματίσει εν κράτος ανεξάρτητον και θέλει χαίρει όλα τα δίκαια πολιτικά, διοικητικά και εμπορικά τα προσπεφυκότα εις εντελή ανεξαρτησίαν.  Η διοριστική γραμμή των συνόρων της Ελλάδος, αρξαμένη από τας εκβολάς του Ασπροποτάμου, θέλει ανατρέξει τον ποταμόν αυτόν έως κατέναντι της λίμνης του Αγγελοκάστρου ….συμπεριλαμβανομένης και της νήσου Αμοργού….».


Από πολλές πλευρές οι στιγμές που ζούμε από την επανάσταση των Αγανακτισμένων ως τα κάπιταλ κοντρόλς είναι ιστορικές, αλλά τι ακριβώς συμβαίνει; Aπειλούνται τα σύνορά μας, αλλάζει η ταξική δομή, η φαντασίωση πως βρίσκεται η Αριστερά στην εξουσία μπορεί να αποδειχθεί αλήθεια.

Ζούμε πράγματι ιστορικές στιγμές. “«Το σύστημα που για δεκαετίες λεηλάτησε τη χώρα, προσπάθησε ευθέως να μας ανατρέψει μέσω μιας εμπλοκής στην αξιολόγηση. Δεν τους βγήκε» έγραψε ο πρωθυπουργός στο τουίτερ.

Σύμφωνα με αυτή την ερμηνεία η Αριστερά είναι στην εξουσία και κάποιοι θέλουν να την ανατρέψουν. Η πολύ χρήση του τουίτερ δημιουργεί την αίσθηση μιας εικονικής πραγματικότητας, όπου ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει, να δηλώνει ό,τι θέλει και να ζει σε όποια εποχή θέλει.

Το Άγιο Φως σ΄αυτή την φαντασίωση κακό δεν κάνει. Αντίθετα λειτουργεί σαν εφέ στην παράσταση πως κάποιοι μας απειλούν και θέλουν να μας ανατρέψουν, αλλά εμείς αντιστεκόμαστε ηρωικά φορώντας όπως ο υπουργός που υποδέχτηκε το Άγιο Φως στρατιωτικές στολές έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τους Γερμανούς, του Τούρκους ή τους Πέρσες. Μόνο που ο εχθρός βρίσκεται αλλού.

Χρόνια πολλά και Καλή- με πάσα επιφύλαξη- Ανάσταση!

Δεκάδες κάτοικοι, κυρίως από το χωριό της Ασίνης στο Ναύπλιο, συμμετείχαν φέτος όπως κάθε χρόνο στο έθιμο της “εκτέλεσης”, πυροβολώντας με κυνηγετικά όπλα ομοίωμα του Ιούδα, Ναύπλιο, Κυριακή του Πάσχα 16 Απριλίου 2017. Πλήθος κόσμου συγκεντρώνεται σε απόσταση ασφαλείας και παρακολουθεί το έθιμο συμμετέχοντας με αποδοκιμασίες κατά του προδότη του Χριστού. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ