Από το αστείο στο γελοίο: “Η Κατεχάκη… είναι ελληνική” και με την κυβέρνηση θα ασχολείται πλέον η επιθεώρηση

Του Νίκου Λακόπουλου

Τελικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την εξαφ΄άνισή του μόλις η Αττική ξεχαρβαλώθηκε αποφάσισε τι θα φορέσει και εμφανίσθηκε με μαύρη γραβάτα να ζητήσει και πάλι συγγνώμη -και μάλιστα ειλικρινή- αν και δεν υπήρχε λόγος -αφού πάλι έχει να εμφανίσει μια …επιτυχία:

“Συνολικά η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας σε αυτούς τους 30 μήνες θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντική και έχουμε βάλει τα θεμέλια για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε διαδικασίες, εξοπλισμό, εκπαίδευση έτσι ώστε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε απρόοπτο όσο έντονο κι αν είναι αυτό” είπε στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

¨Όπως θα θυμάται ο αναγνώστης με τις πυρκαγιές ζήτησε συγγνώμη -αν και δεν βρήκε ευθύνες της κυβέρνησης -παρότι ανέλαβε τελικά ο Χρυσοχοϊδης να πληρώσει για μια πρωτοφανή καταστροφή -που οδήγησε έναν πρωθυπουργ΄ό σε εξαφάνιση για τρεις μέρες -αφο΄ύ παράτησε τη μάνικα όταν είδε την φωτιά να επεκτείνεται.

Αυτή τη φορά ο Πρωθυπουργός δεν ΄ήταν τόσο σαστισμένος όσο την πρώτη φορά. Δεν έφταιγε μόνο το χιόνι που ήρθε… νωρίτερα, αλλά μια ιδιωτική εταιρεία που δεν έκλεισε το δρόμο -αν και η απλή λογική λέει πως αν αυτό συνέβαινε θα είχε μπλοκαριστεί όλη η Αττική -χάρη στην απόφαση κάποιου να αφήσει ξαφνικά ΄όλα τα αυτοκίνητα στους δρόμους.

«Η εταιρία δεν κλείνει το δρόμο μόνη της, χρειάζεται συντονισμός με την Τροχαία, και με διαταγή της Τροχαίας κλείνει, όπως και εκείνη απαγόρευσε τη διέλευση των φορτηγών. Ό,τι επιχείρηση έχει γίνει το βράδυ, έχει γίνει προσεγγίζοντας ανάποδα. Η Αττική Οδός έχει 35 εκχιονιστικά, κάποια εγκλωβίστηκαν και τα ίδια» θα πει ο διευθυντής κυκλοφορίας της Αττικής Οδού Φάνης Παπαδημητρίου στο Mega.

Ο σχεδιασμός δεν λειτούργησε!

Όπως φαίνεται καθαρά ήδη το χάος δεν οφείλεται σε έλλειψη εκχιονιστικών, αλλά σε λάθος αποφάσεις του «επιτελικού κράτους» που είχε εισήγηση να απαγορευτούν τα φορτηγ΄΄ά από την Κυριακ΄ή, αλλά το έκανε αργά και ξαφνικά επέτρεψε χιλιάδες αυτοκίνητα να βρεθούν ταυτόχρονα στους δρόμους.

«Προφανώς πολλά πράγματα δεν πήγαν καλά» θα πει με ύφος Ραταταπλάν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. «Χωρίς αμφιβολία, όταν υπάρχουν αυτής της τάξης τα προβλήματα, αποδεικνύεται ότι ο σχεδιασμός δεν λειτούργησε»!

Την ευθύνη δεν την έχει η Αττική Οδός, αλλά ο Μητσοτάκης με ένα οικοδόμημα και ένα υπερυπουργείο που ανέλαβε να συγκεντρώσει όλες τις αρμοδιότητες -στην πράξη να αποσυντονίσει έναν δαιδαλώδη μηχανισμό που αυτή τη φορά έθεσε σε κίνδυνο την ζωή των πολιτών.

Αρχικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δείχνει τον Χρ. Στυλιανίδη που δείχνει την Αττικ΄ή Οδό η οποία δείχνει την κυβέρνηση -που τώρα δείχνει την Περιφέρεια με την εκπληκτική δήλωση του κυβερνητικο΄ύ εκπροσώπου:

«Δεν είναι δρόμοι που είναι στην ευθύνη του κράτους. Κάθε δρόμος έχει τον δικό του υπεύθυνο. Οφείλουν οι υπεύθυνοι να εξηγήσουν τι δε δούλεψε σωστά και δεν ανταποκρίθηκαν με την επάρκεια που έπρεπε απέναντι σε αυτά τα πράγματα».

Τελικά όλα οδηγούν σε δυο κρίσιμες συσκέψεις, για την αντιμετώπιση της «Ελπίδας» με την συμμετοχή του υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου στην οποία όπως ο ίδιος λέει πως “για τα βαρέα οχήματα «όχι η εταιρεία δεν το ζήτησε. Αυτό που εφαρμόστηκε ορθά στην Νέα Οδό, δεν εφαρμόστηκε με ευθύνη της Αττικής Οδού» .

Η κυβέρνηση δηλαδή εμφανίζεται να κάνει ότι της λέει η εταιρεία -η οποία διαψεύδει την κυβέρνηση: το είχε ζητήσει. Ο Περιφερειάρχης είναι πιο αποκαλυπτικός όταν λέει πως “τα έντονα προβλήματα προκλήθηκαν εξαιτίας του γεγονότος ότι στην κορύφωση του ακραίου καιρικού φαινομένου, γύρω στις 12 το μεσημέρι, στους δρόμους επικρατούσαν συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας εξαιτίας του ότι έκλεισαν απροειδοποίητα οι υπηρεσίες του Δημοσίου και ο ιδιωτικός τομέας”.

Κάποιος επιτελικός εγκέφαλος αφού πρώτα δεν δέχτηκε να κλείσει η Αττική Οδός “για να μην διακοπεί η εφοδιαστικ΄ή αλυσίδα” ξαφνικά πήρε την απόφαση και ενώ οι δρόμοι στους δήμους είχαν κλείσει από το χιόνι- όπως ΄λέει ο Γ. Πατούλης ” και διοχετεύτηκε τεράστιος αριθμός αυτοκινήτων που δεν διέθετε αλυσίδες, στους μεγάλους οδικούς άξονες της Αττικής. Γεγονός που δεν επέτρεπε στα μηχανήματα εκχιονισμού να εκτελέσουν το έργο τους”.

Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. αδει΄άζει την κυβέρνηση όταν λέει πως “την προηγούμενη κιόλας μέρα, δεδομένου ότι η κακοκαιρία αναμενόταν, ανέφερε την ανάγκη για κλείσιμο των σχολικών μονάδων, απαγόρευση των φορτηγών από την Κυριακή το βράδυ – όπως είχε γίνει και στην κακοκαιρία «Μήδεια».

Η κυβ΄έρνηση της συγγνώμης

Με ένα βίντεο με τον Μητσοτάκη της αντιπολίτευσης να παίζει στο διαδίκτυο και σε σατυρικές εκπομπές -όπου λέει πως «θα είμαστε ασυγχώρητοι, αν δεν είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε αυτά που ξέρουμε ήδη, ότι θα αντιμετωπίσουμε» και το ΄σύνθημα πως “η Κατεχάκη είναι ελληνική” η κυβέρνηση Μητσοτάκη περνάει πια στην αρμοδιότητα της επιθεώρησης.

“Διδασκόμαστε λοιπόν και προχωράμε» λέει ο Κυριάκος Μητσοτάκης -σαν να μην έχει να αντιληφθεί τι έχει συμβεί καταλήγοντας στη φοβερή διαπίστωση πως «σε συνθήκες κρίσεων τα κέντρα, οι προϊστάμενοι όλων αυτών των δομών, πρέπει να βρίσκονται μαζί, να αποφασίζουν και να δρουν αμέσως από κοινού».

Μάλλον θα πρόκειται για …διακρατική συνεννόηση, αφού η κυβέρνηση δια του κυβερνητικού εκπροσώπου όρισε πως τα όρια του ελληνικού κράτους δεν περιλαμβάνουν την Αττικ΄ή Οδό και τους κεντρικούς δρόμους που ανήκουν – μάλλον σε…΄άλλο κράτος.

Η κυβέρνηση μπροστά στο χάος που προκάλεσε η ίδια αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες της και συμπεριφέρεται σαν ασφαλιστική εταιρεία που θα φροντίσει να αποζημιώσει τους πολίτες που έβλαψε -με τον Πρωθυπουργό σε ρόλο Συνήγορου του Πολίτη και ανεύθυνο και τους υπουργούς να κρύβονται ή να ζητάνε συγγνώμη -αν και τελικά δεν φταίνε οι ίδιοι, αλλά ο …Χατζηπετρ΄ής και ο Τσίπρας -για τη Μάνδρα και το Μάτι.

Αλλά όπως θα πει ο Άρης Πορτοσάλτε: «Οι συγγνώμες τελείωσαν. Αυτή ήταν η τελευταία συγγνώμη του Μητσοτάκη. Η συγγνώμη, αν επαναληφθεί, είναι μανιέρα, είναι κωμωδία και θα καταλήξει Σεφερλής».

Δεν θα καταλήξει. Κατέληξε ήδη.